י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוכנים סמויים בקפיטול?

בכירה ב-FBI לסנאטור: "לא יכולה לענות על זה"

בשימוע שנערך אתמול בוושינגטון, דרש הסנאטור טד קרוז מטקסס לדעת האם היו סוכנים סמויים של ה-FBI בין הקהל שפרץ לתוך הבניין, הסוכנות הפדרלית לא ענתה על כך, "אני לא יכולה לענות על כך"

בכירה ב-FBI לסנאטור: "לא יכולה לענות על זה"
הסנטור טד קרוז בשימוע צילום: צילום מסך

ה-FBI סירב לתת תשובות לשאלה האם סוכנים השתתפו במהומות ב-6 בינואר 2021. הסנאטור טד קרוז דרש לדעת את רמת המעורבות, או אם בכלל, הייתה לסוכנות במהומות בשנה שעברה, ורצה לדעת יותר לגבי אדם שהואשם, שהוא היה סוכן ה-FBI שנשלח לסייע בהסתה לאירועים בשנה שעברה.

"כמה סוכני FBI או מודיעים חסויים השתתפו באופן פעיל באירועי ה-6 בינואר?" שאל טד קרוז בכירה ב-FBI, ג'יל סנבורן, במהלך שימוע על איומי אלימות ביום שלישי.

"אדוני, אני בטוחה שאתה יכול להעריך שאני לא יכולה להיכנס לפרטים הספציפיים של מקורות ושיטות", אמרה סנבורן, אבל קרוז שאל מחדש את אותה שאלה. "אני לא יכולה לענות על זה," אמרה סנבורן.

"האם סוכני FBI או מודיעים חסויים ביצעו פשעי אלימות ב-6 בינואר?" לחץ קרוז "אני לא יכולה לענות על זה" הוא שאל שוב, "האם סוכני FBI או מודיעי FBI עודדו והסיתו באופן פעיל לפשעי אלימות ב-6 בינואר?" שאל הסנאטור הרפובליקני מטקסס.

סנבורן חזרה על אותה תשובה בפעם השלישית. לאחר מכן כתב הסנאטור קרוז בטוויטר, כי התגובה של סנבורן "בלתי מקובלת לחלוטין". קרוז אמר כי "העם האמריקני ראוי לשקיפות מה-FBI בעל הנוגע למהומות ב-6 בינואר", עוד כתב, "במשך חודשים, אני דורש תשובות ועד היום, התשובות שלהם הן: 'אני לא בטוח' - 'אין לי את המספרים' 'אין לי מידע על זה'.

כזכור ב-6 בינואר 2021 הסתערו המון אדם לתוך בניין הקפיטול בוושינגטון, ההתפרעות התחילה כעצרת מחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ותמיכה בנשיא היוצא דונלד טראמפ, אך הפכה להתפרעות שבה תומכי טראמפ פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו ופצעו שוטרים ממשטרת הקפיטול, כתוצאה מהתפרעות נהרגו גם ארבעה מפגינים.

דונלד טראמפ גבעת הקפיטול טד קרוז סנאט FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד