י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הסוף נראה באופק"

שליח ארגון הבריאות: "נכונו לנו שלושה חודשים קשים"

"אנחנו יכולים לראות את הסוף באופק, אבל אנחנו לא שם. ויהיו כמה מהמורות לפני שנגיע לשם", כך אומר ד"ר דיוויד נבארו, שליח מיוחד של ארגון הבריאות העולמי לנושא הקורונה

שליח ארגון הבריאות: "נכונו לנו שלושה חודשים קשים"
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השליח המיוחד של ארגון הבריאות העולמי בנושא קורונה, אמר כי "הסוף נראה באופק", אך הזהיר מפני שלושה חודשים קשים בעקבות התפשטות הגרסה של האומיקרון.

"אני חושב שאנחנו עוברים את המרתון אבל אין דרך אמיתית לומר שאנחנו בסוף - אנחנו יכולים לראות את הסוף באופק, אבל אנחנו לא שם. ויהיו כמה מהמורות לפני שנגיע לשם", אמר ד"ר דיוויד נבארו לרשת -Sky News. נבארו אמר כי גרסאות חדשות יכולות למלא תפקיד בגלים הקרובים, ולהטיל עומס רב יותר על מערכות הבריאות שכבר מוצפות.

"קודם כל, הנגיף הזה ממשיך להתפתח - יש לנו את האומיקרון, אבל נקבל עוד גרסאות", אמר. "שנית, זה באמת משפיע על כל העולם. ובעוד ששירותי הבריאות במערב אירופה עוסקים רק בהתמודדות, במקומות רבים אחרים בעולם הם מתמודדים עם תחלואה קשה", הוסיף נבארו. "ושלישית, זה באמת ברור שאין מקום להגבלות גדולות באף מדינה, במיוחד במדינות עניות. אנשים פשוט צריכים להמשיך לעבוד ולכן יש כמה החלטות קשות מאוד לפוליטיקאים כרגע", אמר.

"זה יהיה קשה לפחות בשלושת החודשים הבאים", הוסיף נבארו. מומחים החלו להסתכל קדימה למועד שבו הנגיף יהפוך כמו שפעת, שמסתובבת ללא הרף אך אינה מהווה דאגה גדולה. הוא אמר כי "הדרך שבה הנגיף הזה מתנהג, והתנהג מאז שפגשנו אותו לראשונה, היא שהוא מצטבר ואז עולה בצורה די דרמטית, ואז זה יורד שוב, ואז עולה שוב בערך כל שלושה או ארבעה חודשים".

"קשה להשתמש בהתנהגות העבר כדי לחזות את העתיד. ואני לא אוהב לעשות את זה יותר מדי, אבל אני מסכים עם הדפוס הזה, אני חושב שהולך לקרות עם הנגיף הזה עליות מתמשכות, ונצטרך לחיות עם הנגיף, להיות מסוגלים להתכונן לנחשולים האלה ולהגיב ממש מהר כשהם מתרחשים", אמר נבארו.

"החיים יכולים להימשך, אנחנו יכולים להפעיל את הכלכלה שוב במדינות רבות, אבל אנחנו רק צריכים להבין את הנגיף וזה אומר שיש לנו תוכניות ממש טובות להתמודדות עם העליות", הוסיף.

מספר מקרי הקורונה המאושרים בארה"ב חצה את ה-60 מיליון ביום שני בבוקר, עם למעלה מ-837,000 מקרי מוות, על פי הנתונים האחרונים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס מספר המקרים בעולם הוא למעלה מ-307 מיליון, וכמעט 5.5 מיליון מקרי מוות.

ארגון הבריאות העולמי קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד