י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצחון למנסור עבאס

הממשלה התקפלה: הנטיעות בנגב הופסקו. צפו

סערת הנטיעות בנגב: אחרי האיומים של רע"מ להצביע נגד הממשלה, שאיימו על שלמות הקואליציה, השר מאיר כהן הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב השיג פשרה במסגרתה הנטיעות יושעו והצדדים יתכנסו למו"מ זריז להסדרה | ח"כ בן גביר: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב"

הממשלה התקפלה: הנטיעות בנגב הופסקו. צפו
הכוחות בפינוי נטיעות קק"ל בנגב צילום: ישי ירושלמי

האיומים של רע"מ על שלמות הקואליציה בעקבות הנטיעות בנגב עשו את שלהם. היום (רביעי) מדווח על פשרה שהשיג שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) לפיה הטרקטורים של קק"ל יעזבו את השטח בהמשך היום, הנטיעות יושעו והצדדים יתכנסו למו"מ מואץ להסדרת הסוגייה. כך מפרסם בן כספית במעריב.

שר השיכון זאב אלקין הודיע הבוקר שהנטיעות יסתיימו היום, המשמעות מבחינת אלקין היא שהסאגה הסתיימה כמתוכנן ולא בהתקפלות שלו. בסביבת שר הרווחה מאיר כהן עושים הכול לשווק זאת כהישג לעבאס, ייתכן שמול הרשימה המשותפת.

מוקדם יותר היום אמר השר כהן: "אחרי שנים של הזנחת הנגב ובריחה מקבלת החלטות בכל הקשור לסוגיית ההתיישבות הבדואית בדרום, הממשלה הנוכחית עסוקה במרץ רב בהקמת ישובים חדשים בפזורה ובהסדרת ההתיישבות, תוך הידברות עם המנהיגות הבדואית המקומית, ומעל הכול - תוך שמירה על ריבונות המדינה".

עוד אמר כהן: "אני מפציר בכל הפוליטיקאים, מכל הצדדים, לקחת אחריות - לא ללבות את אש המחלוקת ולא לתקוע מקלות בגלגלי ההסדרה. הממשלה מחויבת לפתור את הסוגיות הקשורות לחברה הבדואית בנגב ובכך אני עוסק. לצד הזכות העליונה שיש למדינה לנטוע בשטחה חשוב לעשות זאת באחריות ועל כן יש להיערך מחדש בכל הנוגע לסוגיית הנטיעות".

פינוי נטיעות קק"ל בנגב. צילום: ישי ירושלמי

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר בתגובה על התקפלות הממשלה בנגב: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים".

בעקבות הפשרה השנויה במחלוקת של השר מאיר כהן הממונה על הסדרת הבדואים, על כך שהנטיעות בנגב יושעו והצדדים יתכנסו למו"מ מואץ להסדרה, מחאת "הקו האדום" אומרת בתגובה כי: "היום הורד דגל ישראל לחצי התורן. ערכי היסוד של מדינת ישראל הוכנסו למשא ומתן. הדגל, הציונות, השפה, היהדות ואופייה של המדינה הוכנסו למשא ומתן. ממשלה שלא מסוגלת להגן על הנגב, לא מסוגלת להגן עלינו ואין לה זכות קיום. ביום שלישי הקרוב נמשיך במאבק נגד הממשלה הזו ונצא יחד ל-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ כדי לומר לממשלה מספיק, מספיק עם ההפקרות הזו".

 

 

נטיעות הנגב מאיר כהן מנסור עבאס מפלגת רע"מ יערות קק"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד