י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הגימיק החדש: לפיד יפנה אל "מיינע ברידער" ביידיש

הגימיק החדש של 'יש עתיד': יו"ר המפלגה ושר האוצר יאיר לפיד יפנה אל הציבור החרדי במכתב מיוחד - בשפת היידיש • במכתב יסביר ל"מיינע ברידער" את מדיניותו

מיינע ברידער. יאיר לפיד.
מיינע ברידער. יאיר לפיד.

הגימיק החדש של 'יש עתיד': יו"ר המפלגה ושר האוצר יאיר לפיד עומד לפנות אל הציבור החרדי דובר היידיש במכתב מיוחד - בשפת היידיש.

במכתב, שיופנה אל "מיינע ברידער", יגולל לפיד את מדיניותו ויסביר את מהלכיו לגבי חוק הגיוס של 'ועדת פרי'. לא ברור היכן יפורסם המכתב, שלבטח ייחתם ב"א שיינעם דאנק".

מאז נבחר לפיד לכנסת בבחירות האחרונות הוא נמנע מלקיים קשר עם הציבור החרדי ולא העניק ראיונות לכלי התקשורת החרדית.

רק לאחר ההצבעה על 'חוק הגיוס' בועדת פרי, פנה מסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים ישירות אל "אחיי החרדים, לא לפוליטיקאים החרדים, לא לעסקנים החרדים, אל אשר, בן 28 ואב לחמישה ילדים מירושלים, ולחיים בן 16 מבני ברק - אתם מוכרחים להבין שסתם מעוניינים להפחיד אתכם.

"אין לאף אחד מאיתנו חס וחלילה רצון לכפות עליכם את החילוניות או את הגרסה שלנו לישראליות. המדינה הזו הוקמה כדי שאנשים יוכלו להיות יהודים בלי לפחד. מה שקורה באמת הוא שאי אפשר להמשיך לחיות ככה. אני רוצה להגיד לאשר ולחיים ולכל צעיר חרדי במדינת ישראל: אם סוריה מתפוררת ואלפי מחבלים של אל-קאעידה מסתובבים ליד הגבול הצפוני שלכם, זה קורה גם לכם ואנחנו זקוקים גם לכם שם, עם נשק ביד.

"אם אתם מאמינים שיש לכם מה לתרום - אל תסתגרו ואל תתבדלו. ההתחייבות שלנו היא לקבל אתכם כמו שאתם. ההתחייבות שלכם היא להפסיק להתייחס אלינו כאל גויים. החוק הזה ייתן לכם הזדמנות להסיר את מחיצות העויינות. החוק הזה ייתן לכם גם הזדמנות לשפר את מצבכם הכלכלי ולהתפרנס בכבוד ולהפסיק לספור בכל יום שקל לשקל".

את מסיבת העיתונאים - שנתפסה בציבור החרדי כמנותקת ויהירה - סיים לפיד בדו שיח דמיוני: "חיים שמוכשר במתמטיקה יהיה מאושר הרבה יותר כרואה חשבון או כיועץ פיננסי, וגם הרב שלו יהיה מאושר יותר שהוא יוכל לעזור לאחיו הגדול שמוכשר ממנו בתורה. אחיי החרדים, החוק הזה לא יפגע בעולם לומדי התורה אלא להפך - הוא ישמור עליו. אנשים לא צריכים ללמוד תורה בארץ היהודים כמו גנבים בלילה".
יאיר לפיד חרדים מכתב יש עתיד יידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד