י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מגפת השפעת

תוך פחות מחודש: זינוק של 300% במספר הילדים המאושפזים

במקביל לעליית תחלואת הקורונה - נצפית עלייה תלולה גם בתחלואת השפעת | בתוך פחות מחודש, חל זינוק של למעלה מ-300% במספר הילדים שחלו בשפעת, ואושפזו במחלקות הילדים 

תוך פחות מחודש: זינוק של 300% במספר הילדים המאושפזים
בית חולים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בצל תחלואת הקורונה המתפשטת ברחבי המדינה, נצפית עלייה תלולה במספר אשפוזי השפעת ביחס לשנה החולפת. על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות, עד לשבוע האחרון דווחו במצטבר 3,663 חולים מאושפזים מאומתים לשפעת.

מתוכם, חל זינוק של למעלה מ-300% בחודש האחרון במספר הילדים שאושפזו עם השפעת. סה"כ עומד המספר על כ-1,087 ילדים. כמו כן, אושפזו 230 יולדות ונשים הרות בעקבות השפעת. 

בנוסף, נמשכת העלייה בשיעורי הפניות למרפאות בקהילה בשל תחלואה דמוית שפעת בקרב תינוקות בני שנתיים ומטה, וכן נמשכת העלייה בשיעור הפניות הגולמי למרפאות בשל זיהום בדרכי הנשימה העליונות.

נכון לשבוע שהסתיים ב-1-1-2022 זוהו 57 פטירות במאושפזים מאומתים מעבדתית לשפעת, רובם בני 65 ומעלה. עם זאת, לא ידוע עדיין האם שפעת הייתה סיבת התמותה העיקרית או לא.
  
כידוע, נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה, כגון דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה, דלקת בשריר הלב ואף מוות. במשרד הבריאות שבו היום והדגישו את החשיבות להתחסן נגד שפעת בימים אלו.

"משרד הבריאות קורא לכלל הציבור מגיל 6 חודשים ומעלה להתחסן נגד שפעת. ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו", נמסר מהמשרד. 

שפעת משרד הבריאות יולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד