י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי כתב האישום

פרוש משחזר ל'בחדרי': "צעקתי 'רוצח, פושע' - ניסו לפגוע בסמל היהדות"

לאחר הגשת כתב האישום נגד החרדי הקיצוני משה אירם ששיגר את שליחו לתקוף את ח"כ פרוש ולגזוז את זקנו, פרוש משוחח עם כתב 'בחדרי' ומשחזר את רגעי התקיפה. "צעקתי רשע פושע" | זקן זה סמל של כל יהודי חרדי שמבקש ללכת כבעבר. איפה נשמע כזה דבר"

פרוש משחזר ל'בחדרי': "צעקתי 'רוצח, פושע' - ניסו לפגוע בסמל היהדות"
מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות אחרי שהוגש כתב אישום נגד משה אירם ואלחנן אורן, בגין שורת מעשי תקיפה, בין היתר נגד חבר הכנסת מאיר פרוש בניסיון לגזור את זקנו, בראיון ראשון ל'בחדרי חרדים' מגיב פרוש לכתב האישום, אך מבקש להתמקד בפגיעה ברבנים ובקברו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל; "דבר כזה צריך להוקיע".

על פי כתב האישום, משה אירם שיגר את אלחנן אורן לתקוף את חבר הכנסת מאיר פרוש. אורן קיבל תשלום מראש של 1000 שקלים ובתמורה, ארב לפרוש בדרכו לתפילת שחרית בסמוך לביתו בירושלים. לפי כתב האישום, אורן בן ה-18 הגיע למקום באמצעות קורקינט ומספריים שסיפק לו אירם.

לאחר שפרוש יצא מביתו, אורן הסתובב סביב פרוש מספר פעמים ולפתע שאל אותו: "האם אתה חבר הכנסת פרוש?" התקרב אליו, אחז בזקנו וחתך במספרים קצוות משערותיו, וכן גרם לחתך בבד מעילו. ח"כ פרוש הגיב בצעקות רמות – "רשע רשע", הדף את אורן מעל פניו שנמלט מהמקום.

היום (רביעי), משחזר פרוש את התקרית מאותו בוקר סוער. בראיון ראשון ל'בחדרי חרדים' פרוש מסרב להשיב האם חשש לחייו במהלך התקיפה, לאחר שגם חליפתו ניזוקה מהמספרים שאחז התוקף. "נאבקתי", משחזר פרוש, "צעקתי 'רשע פושע רשע פושע'". פרוש תוקף את איראם ואורן, אך מסרב להתייחס למקרה שלו, ומעדיף להתמקד בשאר המקרים.

"כתב האישום הזה, בלי לדבר בקשר אלי, לא יכול להיות דבר כזה שיהודי חרדי, אדם שאפשר לייחס לו כאלה דברים חמורים כמו לגזור זקן", אומר פרוש. לדבריו, "אלה שמקפידים ללכת עם זקן, לבא לקחת לו את הדבר הזה או דברים אחרים שמיוחסים לו כמו השחתת קברו של הרב שטיינמן".

משה אירם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בנוגע לאישום כנגד אירם, כי תכנן להוציא לפועל גם רצח, אומר פרוש: "אני מפחד לעלות על בדל שפתי" תוך שהוא משגר מסר לקנאים, "צריך לעשות בדק בית אצלנו בציבור שיש מישהו שמסוגל לעשות דבר כזהה ללכת לרב ליטמנוביץ', לפגוע ברבנים ולנסות לגזור זקנים. דבר כזה צריך להוקיע".

פרוש, מוותיקי חברי הכנסת, שלא אחת הותקף גם בעצמו אומר ל'בחדרי חרדים': "אני כבר יודע על 70-80 שנה של הפגנות, אני יודע שהפגינו נגד הרב בלוי (ממנהיגי אגו"י א.ק), הפגינו נגד סבי ואבי. ללכת בדרך כזו לגזור זקנים לרבנים. זקן זה הסמל של יהודי חרדי שמבקשים ללכת כבעבר. איפה נשמע כזה דבר".

נזכיר, כי מייד לאחר האירוע ועד שנלכד אירם, בהוראת המשטרה הצמידה הכנסת לחבר הכנסת מאיר פרוש אבטחה צמודה, אולם בשבועות האחרונים היא הוסרה. "לא יכול לומר שאני לא מפחד שיקרה דבר כזה שוב", אומר פרוש ל'בחדרי חרדים'. "אני רוצה לקוות שלא יקרה יותר".

מאיר פרוש משה אירם כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד