ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בית הגר"ח קנייבסקי: "מעולם לא תמך ברב שמואל אליהו"

הרב שמואל אליהו הגיע אל הגר"ח • עם בני הבית סוכם: בלי צילומים, והמבקר לא יציג כביכול תמך הגר"ח במועמדותו • הסיכום הופר, ובבית הגר"ח מבהירים: "לא ניתנה תמיכה"

הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90
הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90

פרסומים בתקשורת ביממה האחרונה, בהם נטען כי הגר"ח קנייבסקי תומך במועמדותו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, לתפקיד הרב הראשי הספרדי, זאת על בסיס ביקור שקיים האחרון בבית הגר"ח, גרמו לאנשי בית הגר"ח להוציא הכחשה נמרצת, המתפרסמת כאן לראשונה: "לא היו דברים מעולם, הגר"ח מעולם לא תמך ברב אליהו".

ומעשה שהיה כך היה:

אמש (א), הגיע הרב שמחה קוק בהפתעה לתפילת מנחה בבית הגר"ח. מיד כשהסתיימה התפילה ירד למטה והוציא מהרכב בו הגיע את ...הרב שמואל אליהו, שהמתין ברכב במשך כל זמן התפילה. השניים עלו במדרגות, ופגשו בדרכם את אחד מבני הבית, שביקש מהרב קוק: "אני מבקש ממך, הביקור לא אושר, אל תכניס את הרב הביתה".

הרב הבטיח כי מדובר בבקשת ברכה בלבד, כי הביקור לא יצולם, ולא ידברו במהלכו מילה וחצי מילה בנושא הרבנות הראשית.

בפגישה עצמה, מעידים בני הבית, אכן לא דובר על מועמדותו של הרב אליהו. השניים דיברו עם הגר"ח נגד הגר"ש עמאר, הגר"ח הקשיב להם והפטיר במילים: "דברו עם ר' אהרן לייב (-הגראי"ל שטיינמן), אינני מתערב".

בערב פורסם דבר הביקור, אך בני הבית שתקו, שכן לא פורסמו תמונות ולא פורסם השקר לפיו הגר"ח תומך ברב אליהו. הבוקר, משהתראיין הרב אליהו לאתר 'סרוגים' ואמר: "הגר"ח הביע דאגה מבחירת הרב סתיו, הוא תומך בי בחום גדול", התעורר כעסם, והם החליטו לחשוף את האמת אודות הביקור אמש.

"הגר"ח אינו מתערב בנושא הרבנות הראשית כלל וכלל", הם מבהירים נחרצות.
הרב שמואל אליהו הגר''ח קנייבסקי ביקור הכחשה מועמדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד