י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קריאות להתפטרותו

ראש ממשלת בריטניה מתנצל על השתתפותו במסיבת הסגר

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון מודה כי השתתף במסיבה שנערכה במעונו הרשמי בדאונינג 10 במהלך הסגר הראשון בממלכה והביע התנצלות בפני אזרחיו

ראש ממשלת בריטניה מתנצל על השתתפותו במסיבת הסגר
ראש ממשלת בריטניה צילום: דוברות ראש הממשלה

האופוזיציה בבריטניה קוראת לבוריס ג'ונסון להתפטר לאחר שהביע התנצלות על מסיבה במעונו בזמן הסגר הראשון, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הביע "התנצלותו מכל הלב" על השתתפותו בכינוס "תביא אלכוהול משלך" במעונו הרשמי במהלך הסגר הראשו במדינה, מתנגדיו טוענים שהוא חייב להתפטר.

ג'ונסון הודה כי השתתף במסיבה ברחוב דאונינג 10 ב-20 במאי 2020, כאשר חוקי הקורונה הגבילו מפגשים חברתיים למינימום, ואמר כי הוא מבין את הכעס שהחשיפה גרם. "אני יודע את הזעם שחשים על הממשלה שאני מוביל, כשברחוב דאונינג עצמו הכללים אינם מבוצעים כראוי על ידי האנשים שקובעים את הכללים", אמר ג'ונסון.

ג'ונסון, שזכה בניצחון מוחץ בבחירות ב-2019 עם הבטחה להבטיח את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר שהוא מתחרט על המסיבה, וחשב שההתכנסות היא אירוע לצורך עבודה, דברים שגרמו ללעג מהאופוזיציה.

"נכנסתי לשם קצת אחרי שש בערב ב-20 במאי 2020 כדי להודות לעובדים, וחזרתי למשרד שלי 25 דקות מאוחר יותר כדי להמשיך לעבוד", אמר. "בדיעבד, הייתי צריך לשלוח את כולם בחזרה פנימה" מנהיג מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, קיר סטארמר, אמר שג'ונסון חייב כעת להתפטר ושהציבור חושב שהוא שקרן.

"המסיבה נגמרה, ראש הממשלה," אמר לו סטארמר. "אחרי חודשים של הונאה, המחזה הפתטי של אדם שנגמר לו הכביש, הטענה שהוא לא הבין שהוא במסיבה היא כל כך מגוחכת שזה בעצם פוגע בציבור הבריטי". אנשים רבים, כולל כמה מחוקקים, תיארו כיצד ההגבלות מנעו מהם להגיע למיטת יקיריהם הגוססים במאי האחרון, בניגוד לאירועים ברחוב דאונינג, שם חגגו.

הביוגרף של ג'ונסון, אנדרו גימסון, אמר כי לא סביר שהוא יפרוש אלא אם כן יודח על ידי עמיתיו לפרלמנט. "הוא יחפש דרך לעבור את זה. הוא לא הטיפוס המתפטר", אמר גימסון.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד