כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כאוס במערכת הפוליטית

האופוזיציה ניצחה בהצבעות; הקואליציה נטשה

משבר הנטיעות בנגב יחד עם הח"כים החולים בקורונה הובילו לשורה של ניצחונות לאופוזיציה בהצבעות בכנסת. בתגובה להיעדרותם של חברי רע"מ, החליט חבר הכנסת ניר אורבך לנטוש אף הוא את מליאת הכנסת

האופוזיציה ניצחה בהצבעות; הקואליציה נטשה
האופוזיציה בהצבעות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות משבר הנטיעות, בצירוף שורה של חברי כנסת שנמצאו חיוביים לקורונה, הקואליציה התנהלה ללא רוב ובשל כך שורה של הצעות חוק של האופוזיציה עברו בקריאה טרומית במהלך היום.

ברע"מ נעדרו מההצבעות למרות שהנטיעות ביער יתיר בנגב פסקו, דבר שערער את הרוב הקואליציוני. 11 חברי הכנסת החולים מהקואליציה ומהאופוזיציה התקזזו זה עם זה ועם ראש הממשלה נפתלי בנט והשר בני גנץ.

בתגובה להיעדרותם של חברי רע"מ, החליט חבר הכנסת ניר אורבך לנטוש אף הוא את מליאת הכנסת מה שערער עוד יותר את הרוב הקואליציוני. בתגובה החליטו בקואליציה למשוך כמה הצבעות חוק שהגישו.

לבסוף, משההצבעות נמשכו ובקואליציה החליטו לנטוש את המליאה שבאופוזיציה הצליחו להעביר שמונה הצעות חוק בקריאה טרומית, שלא יתקדמו מעבר לכך בשל שליטת הקואליציה בוועדות.

בין הצעות החוק שעברו בקריאה טרומית היית גם הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת אחמד טיבי לפיה שוטרים יחויבו להפעיל מצלמות גוף במהלך פעילות בהפגנות. בנאומו הזכיר טיבי כי הרקע לחוק הו גם אלימות המשטרה כלפי הציבור החרדי.

מפלגת רע"מ הצבעות בכנסת קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד