כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשולי העצרת: הצום והתפילות של האדמו"ר מסאטמר

ביום חמישי שלפני העצרת צם האדמו"ר מסאטמר להצלחתה • לאחר המעמד, פנה להתפלל על קברי הוריו ודודו • ומה אמר האדמו"ר לחסידיו בציון ה'דברי יואל'?

האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון



הדיה של עצרת הענק שהתקיימה במנהטן ביום ראשון, במפגן אדיר כנגד גזירת הגיוס, עודם מרחפים באוויר. בשוליה, מתבררים כעת פרטים נוספים.

ביום חמישי האחרון, צם האדמו"ר מסאטמר כל היום בעבור הצלחת העצרת. כך היה מנהגו של דודו ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, שנהג לצום בכל פעם שהתקיימה הפגנה בנושאי דת. מכיוון שביום ראשון חל ראש חודש - שהצום בו נאסר על פי ההלכה, הקדים האדמו"ר את הצום לחמישי. באותו בוקר התקיימה הנחת תפילין לנכדו, מעמד בו נוהג האדמו"ר לשתות 'לחיים' בדרך כלל לאחר תפילת שחרית. הפעם, בשל הצום, הוא הסתפק באיחולים.

אתמול, התקשר הגר"ש אויערבך לאדמו"ר והודה לו על ארגון העצרת. הגר"ש הדגיש כי העם היושב בציון שאב עידוד רב מהעצרת, וכולו תקווה כי הדברים ישפיעו ויחלחלו אל מוסדות השלטון.

כמו כן התקבלה אגרת תמיכה בבית האדמו"ר מאת ראש ישיבת הרמ"ה בלונדון, הגאון רבי אליקים שלזינגר, שהביע עידוד וסיפוק מהמפגן המלוכד והגדול, והודה לאדמו"ר על שהצליח להביא לקידוש שם שמים.

אתמול, למחרת העצרת, עלה האדמו"ר לפקוד את ציוניהם של דודו ה'דברי יואל' ואביו ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, בבית העלמין בקרית יואל. האדמו"ר פקד את בית העלמין בעקבות השמחה ששרויה במעונו עם נישואי נכדו החתן הרב ישראל יוקל טייטלבוים, בן לחתנו הרב ברוך טייטלבוים, ובן הגה"צ אבד"ק וואלאווע, עם הכלה בת הרה"ג רבי הערשל אשכנזי, בן האדמו"ר מאלעסק, שהתקיימה אמש בבית המדרש הגדול בעיר ויליאמסבורג.

לאחר תפילת שחרית, עברו בחורי שיעור ד' עם 'כוללות קוויטל' לפני האדמו"ר, ולאחר מכן הוא יצא לבית העלמין הסמוך. משאך נכנס אל האוהל, החל האדמו"ר למרר בבכי חסר מעצורים, שנמשך כעשר דקות.

לאחר שהדליק נרות בציון דודו בעל ה'דברי יואל' זצ"ל ובציון אביו האדמו"ר בעל ה'ברך משה' זצ"ל ואימו הרבנית, עמד האדמו"ר בין הציונים ואמר פרקי תהילים. לאחר קריאת הקוויטלך, ניגש לציון דודו והתפלל בלחש. האדמו"ר התייחס לעצרת שהתקיימה יום לפני כן והשמיע דברים מצמררים:

"דודי הקדוש עשינו שליחותך. עשינו מה שלימדת אותנו לעשות בזמן כזה. זכינו למלא רצונך. התפלל עלינו, על בנינו על משפחתנו, בעד כל תלמידי סאטמאר, בעד כל עם ישראל ובפרט בעד תושבי ארץ ישראל, שהגזירות הנוראות יתבטלו ויחד עם כלל ישראל נזכה לרפואות וישועות וכל טוב".
עצרת סאטמר תפילה צום מעמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד