ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המגעים להסדר טיעון

נחשף: הצעת הפרישה של נתניהו למנדלבליט

במהלך המגעים בין נציגיו של נתניהו ליועמ"ש מנדבליט, הסכים נתניהו לעסקה לפיה הוא יפרוש למספר שנים מהחיים הפוליטיים, אך הוא מתנגד בתוקף לעניין הקלון. מנדלבליט מוכן לשקול את מתווה דרעי שיידחה לעת עתה את הדיון בנוגע לקלון. היועמ"ש צפוי לפרוש בעוד 3 שבועות ונתניהו רוצה לנצל את חלון ההזדמנויות

נחשף: הצעת הפרישה של נתניהו למנדלבליט
נתניהו / מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע הפרסום הבוקר (רביעי) של העיתונאי בן כספית ב'מעריב' על מגעים חשאיים שמתנהלים בין נציגיו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לבין היועמ"ש לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בנוגע להסדר טיעון בתיקי האלפים, נחשפים הערב פרטים נוספים על המגעים שהתנהלו בין הצדדים ולעת עתה נדחו ע"י נתניהו.

לפי הפרסום ב'חדשות 13' נתניהו הסכים להודות בעבירות של הפרת אמונים, אך קיימת מחלוקת בין מנדבליט לנתניהו בנוגע לעונש ובנוגע לקלון. בנוגע לקלון מנדלבליט אולי יסכים להתפשר לפי המתווה שהוצע ונחתם עם דרעי, לפיו בתמורה לפרישה של נתניהו סוגיית הקלון לא תידון כעת, אך תוכל לעלות לשולחן בעתיד, במידה ונתניהו יבקש לשוב לפוליטיקה. אך מנדלבליט מתעקש על עונש של עבודות שירות, שלצורך העניין נחשבות כמאסר לכל דבר והמשמעות לכך היא הרחקה ל-7 שנים מהכנסת.

נתניהו אינו מסכים לעת עתה להצעה של מנדלבליט, אך למרות שהיועמ"ש הנוכחי נחשב בעיני נתניהו לסדין אדום, עדיין זה שיבוא אחריו יכול להיות גרוע יותר ולפיכך נתניהו רוצה לנצל את חלון ההזדמנויות הצר שנותר לו (3 שבועות) עד פרישתו של מנדלבליט ולהשיג הסדר אופטימלי.

מי שמייצגים את נתניהו במגעים הם עורכי הדין בועז בן צור ופרקליט נוסף שמייצג אותו גם בבג"צ. עוד דווח כי נתניהו מתעדכן על ידי עורכי דינו על בסיס שבועי ולמרות שההצעה נדחתה לעת עתה, כל העת מתנהל מו"מ בן הצדדים.

 

 

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד