ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
טעות קטלנית

אסון בבקעת הירדן: 2 קצינים זוהו בטעות כמחבלים - ונורו למוות

הותר לפרסום כי 2 קציני צה"ל נהרגו מירי של חברם - לאחר שחשב בטעות כי מדובר במחבלים | השניים, מפקדי פלוגות ביחידת אגוז של חטיבת הקומנדו, ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי. לוחם אחר חשב כי הוא עד לאירוע טרור, ירה לכיוונם והרג אותם | המרטכ"ל יגיע הבוקר לזירת האסון

אסון בבקעת הירדן: 2 קצינים זוהו בטעות כמחבלים - ונורו למוות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Daniel Dreifuss/flash90

שני קציני צה"ל נהרגו אמש (רביעי) במהלך פעילות אבטחה בסמוך למחנה צה"ל בבקעת הירדן, כך הותר הבוקר לפרסום. הקצינים נהרגו מירי של חברם, כתוצאה מטעות בזיהוי. שני הקצינים מיחידת הקומנדו, שהיו במהלך פטרול סמוך למחנה, ביצעו נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי, לאחר שהבחינו בדמות חשודה. חברם שחשב שמדובר במחבלים - פתח לעברם באש.

השניים נפצעו אנושות מהירי וכוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בהם פעולות והם פונו במסוק לבית החולים הדסה עין בירושלים, אך מותם נקבע זמן קצר לאחר מכן. ההודעה על האסון נמסרה למשפחותיהם של הקצינים. מצה"ל נמסר כי נסיבות המקרה נבדקות. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", מסר דובר צה"ל. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, צפוי להגיע הבוקר לזירת האסון.

מדובר בשני קצינים מיחידת אגוז של חטיבת הקומנדו, המשמשים כמפקדי פלגות בחטיבה. מתחקור ראשוני עולה כי בתום אימון שנערך בבסיס נבי מוסא, יצאו השניים לפטרול באזור המטווחים של הבסיס, כלשפתע הם זיהו דמות חשודה. השניים ביצעו ירי באוויר, אך לוחם נוסף, שחשב בטעות כי הירי מתבצע לעברו, פתח לעברם באש ופגע בהם.

שר הביטחון גנץ כתב בעקבות האסון: "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך."

‏דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר לכאן חדשות כי מדובר "לילה קשה כואב ומצער". כוכב סיפר כי "בסיומו של אימון של אחת היחידות המיוחדות, בשטחי האש של נבי מוסא במזרח מדבר יהודה, שני מפקדים מהכוח יצאו לסיור, ביצעו נוהל מעצר חשוד וירו באוויר".

"לוחם מהיחידה מזהה את הפעילות כפח"ע. כתוצאה מהירי נהרגו שני מפקדים", הוסיף כוכב לתאר. "שני המפקדים - מטובי בנינו, זו אבידה כואבת. אחת לכמה שנים קורה אירוע כזה בשוגג. כשמדובר בלוחמים וקצינים ביחידה מובחרת זה כואב שבעתיים. בעבר היו יותר אירועי ירי דו-צדדי. נדע להקטין את המספרים"

בקעת הירדן טעות בזיהוי קציני צהל ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד