י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סיוע ואספקה

התקשורת באיראן: כך התעצמו ארגוני הטרור בסיוע סולימאני שחוסל

במאמר שפורסם בגוף התקשורת האיראני הממלכתי 'תסנים', נחשפים פרטים על אספקת נשק וסיוע בקדמה הטכנולוגית לפלסטינים. על פי המאמר בערוץ, קאסם סולימאני בעצמו פעל במשך יותר משני עשורים כדי להפוך את איראן לפעילה יותר למען קבוצות פלסטיניות עד שחוסל על ידי ארה"ב בעיראק לפני שנתיים

התקשורת באיראן: כך התעצמו ארגוני הטרור בסיוע סולימאני שחוסל
זריף וסולימאני צילום: מתוך טוויטר

אתמול נחשפו הנתיבים בהם עזרה איראן בראשות מנהיג כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, לארגוני הטרור בעיקר מעזה להתחמש נגד ישראל. האסטרטגיה שלו, כך על פי מאמר שפורסם בגוף התקשורת האיראני הממלכתי 'תסנים', הייתה "לעבוד בצמוד לכלל הקבוצות הללו, ללא קשר לטעמן הדתי או הפוליטי".

האסטרטגיה לכאורה הוגדרה כהצלחה, משום שהכפילה את כוחה של ההתנגדות נגד ישראל בקרב הפלסטינים. על-פי הפרסום, אחת הקבוצות שהוזכרו הייתה 'החזית העממית לשחרור פלסטין' המפקדה הכללית, כאשר בין תומכיה הנלהבים נמנה בנו של אחמד ג'בריל, ח'אלד, שדווח כי מילא תפקיד בדיכוי סורים במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ, תוך סיוע למשטר אסד בסוריה.

סוכנות 'תסנים' קיימה ראיון עם ח'לאד שסיפר על פגישותיו עם סולימאני, ככל הנראה בין השנים 2016-2015. בראיון ח'אלד סיפר על סולימאני כי "היה שהיד גדול, שהפך מפועל פשוט ללוחם בינלאומי ששינה את פני המפה האזורית. הוא הרבה לדבר על המאבק הפלסטיני על אף שהשתייך לקבוצה דתית אחרת, ירושלים הייתה חשובה לו".

עוד אמר כי "בקרבות האחרונים בין ישראל לעזה, ניכר שינוי משמעותי בצורת הלחימה, שהודגש בארסנל הטילים. כולם ידעו שסולימאני מילא תפקיד מרכזי בחיזוק הארסנל הזה". בנוסף, נטען כי מפקד כוח קודס היה זה שניסה להביא לראשונה משגרי RPG לרצועה, כבר בשנת 2012.

בנוסף, נטען בפרסום אתמול כי סולימאני קידם הבאת ספינות מלחמה לאזור, כמו גם פיתוח טילים שיועדו "להכות" בישראל. מטרתו הייתה, על פי המאמר, "לפרק את מאזן הכוחות שבין הפלסטינים למשטר הישראלי הנתמך בידי האמריקאים ומדינות אירופה". עוד נטען בראיון כי איראן מילאה תפקיד מרכזי בתמיכה באינתיפאדה של שנת 2000.

. קאסם סולימאני איראן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד