י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין התקדמות

מעל 100 מחוקקים קוראים לביידן לסיים את השיחות עם איראן

חברי קונגרס רפובליקנים כתבו לנשיא ג'ו ביידן לסיים את שיחות הגרעין עם איראן ולאכוף סנקציות, החותמים ציינו כי השיחות אינן מתקדמות, ועל ביידן להפסיק את הניסיון להחיות את הסכם הגרעין מ-2015

מעל 100 מחוקקים קוראים לביידן לסיים את השיחות עם איראן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

יותר מ-100 חברים חברי קונגרס רפובליקנים כתבו לנשיא ג'ו ביידן לסיים את שיחות הגרעין עם איראן ולאכוף בתוקף את הסנקציות הקיימות, במיוחד ביחס לסחר הנפט בין איראן לסין.

היבוא הסיני האסור של נפט איראני בניגוד לסנקציות האמריקניות הוכפל ב-2021, הייצוא היומי של איראן עומד כעת על כ-600,000 חביות, משלוחי הנפט של איראן שווים כעת לפחות 1.3 דולר מיליארד דולר לחודש. המחוקקים הדגישו את התקדמותה של איראן בהעשרת אורניום ל-60%, שהחלה לפני שנה כשממשלת ביידן התכוננה להיכנס לשיחות עם טהראן.

עוד כתבו, "עיכוב נוסף של פעולה בנושא זה רק מאפשר עוד יותר את הפעילות המרושעת של איראן, כולל עיסוקיהם הגרעיניים האגרסיביים, ארצות הברית ושותפותינו חייבות להגביר את הלחץ על איראן להפסיק את המסוכנות שלה בהתקדמות הגרעינית".

המכתב, המכנה את פעולותיה של איראן, "עיכוב עם טקטיקה של פרובוקציות, והתגלמות חוסר תום לב", הם קוראים לאכיפה חזקה של הסנקציות הקיימות. "אם איראן לא מוכנה לנהל משא ומתן כפי שהדברים נראים, אנחנו צריכים לאלץ אותם לנהל משא ומתן על הסכם טוב יותר וקפדני יותר", כתבו המחוקקים.

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד