י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכי זול והכי יקר

כל הנתונים: איפה הכי משתלם לקנות מוצרים בסיסיים? 

ממוצע סל מוצרים בסיסי עמד בחודש דצמבר 2021, על 958 ש"ח, עלייה של 7 ש"ח ביחס לחודש נובמבר: מי הרשת הכי זולה? מי הרשת הכי יקרה? מי הוריד מחירים? ומי העלה מחירים ● כל הנתונים

כל הנתונים: איפה הכי משתלם לקנות מוצרים בסיסיים? 
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איפה הכי משתלם לקנות? נתוני "סל המוצרים הבסיסי" של משרד הכלכלה והתעשייה לחודש דצמבר חושפים כי ממוצע סל המוצרים עמד החודש על 958 ש"ע - עלייה של 7 ש"ח ביחס למחיר הסל בחודש קודם.

עוד עולה מהנתונים, כי הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש דצמבר הינו 34% שהם 290 ש"ח.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,137 ש"ח.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש נובמבר הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 847 ₪.

מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 16% שהם 135 ש"ח.

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

השוואה בין דצמבר 2021 לעומת דצמבר 2020

● רשת סופר אלונית הציגה את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% (71 ש"). הרשת מגה מרקט הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 4% (36 ש"ח).
● שינוי ברמת המחירים ברשתות השונות – רשתות שוק מהדרין ומגה בעיר הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 2% (22 ש"ח ו-15 ש"ח בהתאמה). הרשת מגה מרקט הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 4% (32 ש"ח).
● עלות קטגוריות צריכה – בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש נובמבר 2021 קטגוריית ביצים ומוצרי חלב וקטגוריית הלחם הציגו עליית מחירים בשיעור של 2%, עליה נוספת בקטגוריית טואלטיקה וניקיון של כ-1%.

סל המוצרים הבסיסי

סל המוצרים הבסיסי גובש על ידי הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים על ידי משקי הבית.

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

רשתות מזון רשתות קמעונאות צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד