כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפשעים של משטר אסד

גרמניה: גנרל סורי לשעבר נידון למאסר עולם

פסיקה משמעותית של בית המשפט בקובלנץ גרמניה, קבעה כי אנואר רסלאן שהורשע בפשעים נגד האנושות בכלא דמשק לפני עשור, ירצה עונש של מאסר עולם

גרמניה: גנרל סורי לשעבר נידון למאסר עולם
מלחמת האזרחים בסוריה צילום: צילום מסך

בית משפט בגרמניה גזר מאסר עולם על אנואר רסלאן, קולונל סורי לשעבר, בגין ביצוע פשעים נגד האנושות בכלא ליד דמשק לפני עשור. פסק הדין שניתן ביום חמישי על ידי בית המשפט בקובלנץ, מסמן צעד ראשון לקראת צדק עבור אינספור סורים שסבלו מהתעללות בידי ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד במהלך המלחמה ארוכת השנים.

"האסיר נידון למאסר עולם בגין רצח, עינויים, שלילת חירות בנסיבות מחמירות, ותקיפות נוראיות", נאמר בבית המשפט בקובלנץ בהודעה לעיתונות. זה היה התיק הפלילי הראשון בעולם שהובא בעקבות עינויים בהנהגת המדינה בסוריה, ורסלאן, בן 58, הוא הפקיד הממשלתי לשעבר הבכיר ביותר שנשפט על מעשי זוועה שבוצעו שם.

התובעים טענו שרסלאן פיקח על "עינויים שיטתיים ואכזריים" של יותר מ-4,000 בני אדם בכלא אל-חטיב בבירת סוריה בין אפריל 2011 לספטמבר 2012, והביא למותם של לפחות 58 בני אדם. רסלאן שירת תחת אסד כשהמחאות המוניות נגד שלטונו נמחצו באלימות.

הוא עבד 18 שנים בשירותים החשאיים הסורים, שם עלה בסולם הדרגות כדי להיות ראש שירות החקירות של המודיעין הפנימי, כך לפי חוקר גרמני שהעיד בפתיחת המשפט.

התובעים האשימו שהוא פיקח על התעללות נוראה, מכות חשמל, מכות באגרופים, קשירה עם חבלים, והלקאות עם שוטים, ומניעת שינה בכלא. הוא חיפש מקלט מדיני בגרמניה ב-2014, לאחר שערק מתפקידו ב-2012, הוא נעצר ב-2019. עורכי דינו של רסלאן ביקשו מבית המשפט בקובלנץ בשבוע שעבר לזכות את מרשם בטענה שהוא מעולם לא עינה איש באופן אישי.

התובעים הגישו את התביעה במסגרת חוקי השיפוט האוניברסליים של גרמניה, המאפשרים לבתי משפט להעמיד לדין פשעים נגד האנושות שבוצעו בכל מקום בעולם.

במקרה נוסף בגרמניה, משפטו של רופא סורי לשעבר שהואשם בפשעים נגד האנושות אמור להיפתח בשבוע הבא.

גרמניה בשאר אל אסד מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד