י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רפורמת הגיור

ביש עתיד דורשים: בתי גיור ברוח 'בית הלל': "להרחיב את שערי הכניסה"

השר אלעזר שטרן, הממונה מטעם יש עתיד על הגיור, דורש להעניק סמכויות בלעדיות לרבני ערים בנושא גיור ובכך להחריף עוד יותר את הרפורמה המסוכנת | שטרן מבהיר כי מטרתו להקים בתי דין לגיור, "שיהיו פתוחים לכל מבקש ברוח 'בית הלל' של יהדות מקרבת ומכילה"

ביש עתיד דורשים: בתי גיור ברוח 'בית הלל': "להרחיב את שערי הכניסה"
אלעזר שטרן ויאיר לפיד צילום: Ben Kelmer/FLASH90

יממה לאחר פרסום רפורמת הגיור, במפלגת יש עתיד מציבים דרישה להקל על תנאי הגיור ולהעניק סמכות בלעדית לרבני הערים לגייר, מה שיפרוץ עוד יותר את חומות הגיור שממילא נפרצים בהצעת החוק הממשלתית שהגיש אתמול (רביעי) השר כהנא.

רפורמת הגיור: החוק המלא נחשף; הבעיות והחששות • 'בחדרי' עושה סדר

הממונה מטעם 'יש עתיד' על נושא הגיור הוא השר אלעזר שטרן, מי שניהל מאז כניסתו לכנסת את נושא הגיור, וגם בתפקידו כראש אכ"א בצבא ניהל מאבקים בנושא.

השר שטרן הבהיר כי מטרתו היא "להרחיב את שערי הכניסה לעם היהודי לכל המעוניינים, ובתוכם רבים מאוד מאחינו יוצאי חבר העמים. הגיור הינו נושא אסטרטגי ומהותי לקיומה של מדינת ישראל", כותב שטרן.

"חשוב לזכור", הוא מציין, כי "חוק הגיור שנביא לאישור הכנסת יהיה רק כזה שישקף את הרוח הזו ויאפשר לרבני ערים להקים מגוון רחב של בתי דין לגיור, שיהיו פתוחים לכל מבקש ויפעלו ברוח "בית הלל" של יהדות מקרבת ומכילה". יש הרואים בכך כיבוס להגדרה של גיור רפורמי.

השר שטרן הבהיר עוד כי "נקפיד לשמור על עצמאותם של רבני הערים ועל יכולתם להקים בתי דין ככל שיידרש, על מנת לתת את המענה הנדרש לעם היהודי בארץ ובתפוצות".

אלעזר שטרן חוק הגיור יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד