י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במקום שנתיים מאסר

חגיגה גדולה בחסידות: הנגיד שוחרר במפתיע לאחר שמונה חודשים

בחצר חסידות ויז'ניץ שמחה פורצת גבולות עם שחרורו של הנגיד ר' חיים שטרן מהכלא לאחר ריצוי של שמונה חודשים בעבירות צווארון לבן במקום שנתיים. 'בחדרי חרדים' על כל השתלשלות העניינים והשחרור המפתיע בליל ראש השנה לחסידות אותו מציינים בויז'ניץ 

חגיגה גדולה בחסידות: הנגיד שוחרר במפתיע לאחר שמונה חודשים
הנגיד ר' חיים שטרן צילום: יהושע פרוכטר

הנגיד הויז'ניצאי מניו יורק ר' חיים שטרן שקיבל עונש מאסר של שנתיים בגין עבירות צווארון לבן, שוחרר היום (חמישי) במפתיע ממאסר לאחר שמונה חודשים בלבד. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השחרור הגיע בזכות החוק אותו העביר העסקן החסידי ר' משה מורגרטן המטפל בכל עבירות צווארון לבן בקרב הציבור החרדי בארה"ב.

כזכור, לפני כשש שנים החלו הרשויות הפדרליות בארצות הברית לחקור את הרב שטרן, בחשד לעבירות מס, אשר נחשבות כידוע מהעבירות החמורות בארה"ב. הנגיד ר' חיים שטרן, בעל בית האבות לשעבר בברידג'פורט, נידון לשנתיים חודשי מאסר, בבית כלא פדרלי אותו החל לרצות ב-26 למאי 2020 בבית הכלא אוטיסוויל, שם מרצים עברייני צווארון לבן.

למרות בקשת הפרקליטות המקומית לגזור 25 שנות מאסר, נגזרו על הנגיד רק שנתיים בלבד, והיום התבשרו אלפי חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם, כי הוא שוחרר סופית. ר' חיים, הוא אחד מהנגידים הגדולים בויז'ניץ והיה נאמן ביתו של הרבי בעל ה"ישועות משה" זצ"ל, לאחר מכן המשיך לדבוק בבנו הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ, המנהל את חצרו ברחוב שלמה המלך בבני ברק. במשך השנים עמד לימינו בייסוד וביסוס מוסדותיו, כשהוא מוריק מכיסו מיליוני דולרים.

בחסידות פרצה שמחה גדולה למשמע השחרור המפתיע, יומיים לאחר מעמד הישועות שערך הרבי בים סוף, וליל י"ב שבט ראש השנה לחסידות בחצר ויז'ניץ. ב'קול ויז'ניץ' הודיעו כי הערב ייערך טיש מיוחד ועל כל החסידים לבוא בבגדי שבת לאור השחרור.

חסידי ויז'ניץ מציינים הערב את תאריך י"ב שבט תשס"א כראש השנה לחסידות. יום זה נחרט בקרב חסידי ויז'ניץ כראש השנה לחסידות, האדמו"ר הצעיר מויז'ניץ - שכיהן אז כאב"ד קרית ויז'ניץ - ערך אז כינוס כללי לאברכים והקים חבורות אברכים במשנת החסידות.   

בחודש סיון האחרון יממה לפני כניסתו של ר' חיים שטרן לכלא לשם ריצוי עונשו, כינס הרבי מויז'ניץ את כלל החסידים בהיכל בית מדרשו ברחוב שלמה המלך בבני ברק, שם נשא שיחת חיזוק מיוחדת לכבודו של הנגיד, אשר נחשב לגדול תומכי המוסדות רבות בשנים. הרבי דיבר לתוך מכשיר פלאפון, כשמהעבר של השיחה מאזינים הנגיד ומשפחתו לדברי החיזוק וכשהחסידים כולם גברים, בחורים וילדים נוכחים ממול בבית המדרש.

הרבי מויז'ניץ משוחח עם הנגיד חיים שטרן יממה לפני כניסתו לכלא. צילום: יהושע פרוכטר

מי שעמד כאמור מאחורי השחרור המוקדם של הנגיד, הוא כאמור, ר' משה מורגרטן חסיד סקווירא ממונסי, מורגרטן הוא, יו"ר עמותת 'צדק' בניו יורק. ופעיל רבות למען אסירים יהודים.

משה מורגרטן, שהגה לראשונה את רעיון הרפורמה של שחרור מוקדם לאסירים שנשפטו על עבירות של צווארון לבן, והיה זה שפעל עשר שנים בשביל הרפורמה, והביא את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לחתום על הצעת החוק.

מורגנטרן סיפר בעבר ל'בחדרי חרדים' לאחר שהחוק עבר, "אני לא יכולתי לראות ילדים בוכים בכלא ליד אבא שלהם, במיוחד נשבר לי הלב בערב פסח, ראיתי את הילדים קוראים 'מה נשתנה' לאבא שלהם, ואמרתי לעצמי שאני לא יכול לשבת בשולחן ליל הסדר והם יושבים בכלא".

"אז החלטתי לפעול נגד הטבע", מסביר משה, "בתחילת הדרך היה קשה מאד להשיג תרומות למימון עורכי דין ולוביסטים, אבל יהודים טובים עזרו לי בלי שום פרסום ולשם שמים, וככה התחלתי. בהמשך כבר תרמו לנו אנשים כסף בגלוי, אבל זה לא היה פשוט, לקח כמעט עשר שנים להביא את החוק לידי גמר".

עוד חוק שהעביר ר' משה מורגרטן, "חוק הקורונה", שמביא לשחרור אסירי צווארון לבן שיש חשש שידבקו בנגיף בבית הכלא, והחוק הזה יחד עם החוק של שחרור מוקדם של אסירי צווארון לבן לאחר שריצו מעל 25% מעונשם, הביאו לשחרור הנגיד.

בבית הכלא אוטיסוויל שם מרצים אסירים של צווארון לבן, ריצו עד לחוק שהעביר ר' משה מורגרטן, 60 חרדים, עכשיו נותרו שם רק 5.

האדמו"רים מויז'ניץ וסאטמר רוקדים עם ר' משה מורגרטן בחתונת ביתו

חיים שטרן מרכז חסידי ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד