1. עמוד הבית
  2. מומלצים
  3. צרכנות

איך משתמשים נכון ובריא בפירות יבשים בט"ו בשבט ובכל ימות השנה

לכבוד ט"ו בשבט המתקרב מרינה דוחובני, דיאטנית קלינית במחוז דרום במכבי בטור מיוחד עם טיפים חשובים על צריכה נכונה של פירות יבשים

כתבה מקודמת, י"א שבט תשפ"ב 13/01/2022 17:45

באדיבות מכבי במחוז הדרום מכבי מחוז הדרום טו בשבט מכבי מחוז הדרום טו בשבט צילום: יח"צ
  • נקפיד לקנות פירות יבשים ואגוזים ממקומות ידועים, שבהם מחליפים סחורה בתדירות גבוהה, כך נקבל מוצרים טריים בהם הטעם והערכים התזונתיים נשמרים.
  • נבחר בפירות יבשים ללא תוספת סוכר. פירות כמו משמשים, אננס, מנגו, חמוציות ועוד, נמכרים גם ללא סוכר וללא חומרים משמרים או צבעי מאכל. ניתן לשאול את המוכר וגם לראות את ההבדלים בעין. נכון שהם פחות יפים למראה ופחות מבריקים, אך הם הרבה יותר בריאים!
  • נוסיף לקניה אגוזים ופיצוחים מכל הסוגים, נבקש מהמוכר מוצרים טבעיים, לא קלויים וללא תוספת מלח. האגוזים והפיצוחים הטבעיים עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים רבים, ביניהם: ויטמין E , ויטמיני B , מגנזיום ואשלגן. חלקם אף מכילים את חומצת השומן החיונית אומגה 3. נשים  לב כי קלייה וחימום הורסים חלק מהויטמינים  את חומצת השומן החשובה הזו.
  • נשים לב וניזהר לא להגיש פיצוחים לילדים מתחת לגיל 5, זו סכנת חנק! כמובן שאפשר עדיין להכין חטיפים מפירות יבשים ואגוזים טחונים, כך שגם ילדים קטנים יוכלו ליהנות מהפירות היבשים ואגוזים.
  • נשדרג את מלאי הפירות על ידי הכנת חטיפים מפירות יבשים, כאלו שאפשר לאכול כארוחת ביניים קלה. לדוגמא, כדורים מתמרים, אגוזים או שקדים בתוספת אבקת קקאו – זהו תחליף טעים ובריא לכדורי שוקולד.

לסיכום: שולחן ט״ו בשבט יכול להיות חגיגי, צבעוני ובריא במיוחד, אם רק נהיה יותר מודעים למה שאנו בוחרים לקנות ולהגיש. על אף שהעין נמשכת באופן טבעי לצבעים העזים והחך מחפש את הטעמים המתוקים ביותר, חשוב להשתמש בידע שבידינו ולהבין שלא כל הנוצץ זהב, הזהרו מאשליית היופי החיצוני ובחרו בבריאות- עבורכם ועבור משפחותיכם.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;