י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חיסול מסתורי

צרפת: נעצר חשוד בחיסול מדען גרעין שהיה מקורב לסדאם חוסיין

משטרת צרפת עצרה אדם, לצורך תשאול ובירור אודות לוח הזמנים שלו ביום בו אירע רצח משפחת אל חילי לפני כעשור. הצרפתים לא סיפקו פרטים נוספים אודות החשוד ואודות התקדמות החקירה, ולעת עתה לא ברור אם הם הניחו את ידם על האיש הנכון, או שגם כיוון החקירה הזה צפוי להסתיים ללא מוצא

צרפת: נעצר חשוד בחיסול מדען גרעין שהיה מקורב לסדאם חוסיין
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

התקשורת בצרפת מדווחת על פריצת דרך משמעותית באחת הפרשיות המסתוריות ביותר בעשורים האחרונים בצרפת ובעולם בכלל, פרשה בה איבדו את חייהם שלושה בני משפחה עיראקית, ורוכב אופניים צרפתי. שתיים מבנות המשפחה, אחת היתה בת ארבע באותה העת, ואחותה בת השבע שרדו.

עלילת חיסולה של משפחת 'אל חילי' לפני כעשור, על הרי האלפים הצרפתיים, העסיקה חודשים ארוכים את כלי התקשורת בעולם, ותאוריות הקונספירציה פרחו סביב אותה פרשה.

האירוע החל כששלושה בני משפחה נמצאו ירויים בתוך מכונית מסוג BNW בהרי האלפים הצרפתיים, לא רחוק מהגבול עם שווייץ. במרחק של כמה מטרים מהמכונית נמצא גבר נוסף שחוסל, וההשערה הראשונית היתה שהוא נקלע למקום במקרה בעת שרכב על אופניו וכי הרוצח הרג אותו רק כדי להעלים את העדות לפעולת ההתנקשות שביצע.

שלושת בני המשפחה שנהרגו היו סעד אל חילי, מדען גרעין בריטי ממוצא עיראקי, שאביו נמלט מעיראק בשנות ה-70 של המאה הקודמת. קודם לכן היה האב ממקורביו של סדאם חוסיין, אך משום מה סר חינו בעיני הקצב מבגדד, והוא הקדים רפואה למכה ונמלט יחד עם בני משפחתו לבריטניה שהעניקה לו מקלט, ומאוחר יותר גם אזרחות.

לצד סעד אל חילי נהרגו גם רעייתו ואמה, בעת שעשו את דרכם מז'נבה שבשווייץ ללונדון בה הם התגוררו. יחד עמם היו ברכב גם בת בת שבע ובת נוספת בת ארבע.

היורה התקדם לעבר בני המשפחה, ירה מטווח קצר באב, באם ובסבתא, ולאחר מכן ניסה לירות לעבר בת השבע, אך התחמושת שהיתה ברשותו אזלה והוא הסתפק בכך שהכה אותה באקדח ונמלט מהמקום.

בכל אותה העת היתה הילדה בת הארבע מוסתרת תחת רגליה של האם, לא ברור אם היא הסתתרה רק לאחר שהחלו להישמע קולות הירי או שישבה על רצפת המכונית עוד קודם לכן. בדיווחים אחרים שפורסמו באותה עת נטען כי רוכב האופניים היה הראשון לספוג את כדורי המוות, ורק לאחר מכן פנה היורה לטפל בבני המשפחה. לפי הדיווח הזה נראה כי הרוכב היה המטרה העיקרית ובאירופה אף נפוצו שמועות כי הוא היה מדען גרעין במקצועו.

במרחק של כמה מטרים מהמכונית נמצא גבר נוסף שחוסל, וההשערה הראשונית היתה שהוא נקלע למקום במקרה בעת שרכב על אופניו וכי הרוצח הרג אותו רק כדי להעלים את העדות לפעולת ההתנקשות שביצע.

נקודה נוספת שעוררה תאוריות שונות ומשונות, נובעת מדיווח לא ברור על מקור במודיעין הגרמני שטען אז כי אביו של סעד אל חילי קיבל סכום של יותר ממיליון דולרים שהופקד בחשבון הבנק שלו בז'נבה שבשווייץ. מדובר בדיווח תמוה שכן האב נמלט מאימתו של סדאם, אך לפי הגרסה הזו הבריחה היתה מבוימת ובעצם הוא ניהל את חשבונותיו של סדאם חוסיין, מחוץ לעיראק, כשלמעשה הוא יכול היה להניח את ידיו על סכומי עתק שסדאם שמר לעצמו בחשבונות בנק שווייצריים.

העובדה שאל חילי היה מדען גרעין בעיראק מוסיפה נופך לפרשה ורבים נטו להאשים בתחילה את המוסד הישראלי בביצוע הפעולה. החוקרים העוסקים בפרשה אמרו כבר אז לכלי התקשורת כי יעברו עוד שנים עד שתתקבל תשובה מלאה למה שהתרחש באלפים הצרפתיים, וזאת בתנאי שהפעולה אכן בוצעה על ידי ארגון מקצועי. במידה ומדובר בפעולה של מטורף בודד – כך אמרו, נראה כי הלה עשוי לקחת עמו את הסוד אלי קבר, ופרשת מותה של משפחת אל חילי תישאר בגדר תעלומה.

משטרת צרפת חיסול רצח כור גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד