ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אחרי הרכבות

הגל החמישי: צפי לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית

לאחר שעשרה אחוזים מנהגי התחבורה הציבורית נדבקו בקורונה או נדרשו לבידוד, החלו שיבושים בקווים שונים ברחבי הארץ. בשבוע הקרוב פעילות התחבורה הציבורית צפויה לרדת ל-80%

הגל החמישי: צפי לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית
חרדים עולים על אוטובוס בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ירידה של כ-10% בהופעות של הנהגים לעבודה - היינו - כ-1,500 נהגים - מובילה לצפי של שיבושים ושינויים במפות התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. לפי הדיווח ב-N12 התחבורה הציבורית צפויה לפעול בשבוע הקרוב במתכונת של 80% מהרגיל.

באוטובוסים העירוניים והבין עירוניים, שגם בימי שגרה סובלים ממחסור חמור בנהגים, השיבושים מייצרים צפיפות בלתי נסבלת. ב-N12 פרסמו תיעודים מבית שמש, מודיעין עלית וחולון בהם נראים עשרות אנשים דחוסים באוטובוסים כשהם עומדים ומחכים להגיע לתחנה שלהם.

"אנחנו והנוסעים נמצאים בסכנת חיים", העיד נהג אוטובוס ל-n12. "חוסר בנהגים בתחבורה הציבורית קיים תמיד אך עכשיו בנגיף הקורונה הוא חמור שבעתיים. התחבורה הציבורית קורסת", אמר הנהג.

נוסעת קבועה ברכבת הקלה ובאוטובוסים בעיר ירושלים סיפרה כי "מרגישים את הצפיפות גם בתחבורה הציבורית בירושלים. זה מגיע למצב לפעמים ממש על הגבול שלא לעלות כי אין מקום או צפוף מידי".

בשל עלייה בהיקף התחלואה של אנשי הרכבת, רכבת ישראל נאלצה ביום שלישי לבצע שינויים בתנועת הרכבות. השינויים חלים בתחנות אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע. כאשר בקו זה תדירות הרכבות עומדת כעת על רכבת אחת בשעה, לכל כיוון (במקום שתי רכבות מדי שעה בשעות השיא). 

אומיקרון תחבורה ציבורית קורונה נהגי אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד