י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נוטלים מימון מהמדינה

בית ספר חרדי לבנות אולץ על ידי הרשויות לשנות את קוד הלבוש

בית ספר לבנות 'יסודי התורה' בלונדון הבירה אולץ על ידי המשרד האחראי על בתי הספר בבריטניה שלא להורות לתלמידות ולהוריהן להימנע מללבוש בגדים צבעוניים נועזים

בית ספר חרדי לבנות אולץ על ידי הרשויות לשנות את קוד הלבוש
בנות חרדיות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית ספר חרדי לבנות באנגליה, קיבל הוראה משפטית שאינו יכול להורות לתלמידות להימנע מללבוש "בגדים צבעוניים עזים". קבוצת מעקב שעוקבת אחר הנעשה במוסדות חינוך, קבעה כי "בעוד שלבית הספר יש את הזכות לאסור צבעים מסוימים, ההנחיות הנוכחיות מעורפלות מדי, ועל בית הספר להיות מוגדר יותר ספציפי לגבי "בגדים בהירים" שנאסר על הבנות ללבוש איתם".

בית הספר דורש ממשפחות התלמידים לקיים אורח חיים חרדי למהדרין, תוך ציון כי "אמהות וילדות יתלבשו בהתאם לסטנדרטים המחמירים ביותר" של צניעות, ואבות יתלבשו בסגנון וצבע התואמים את אורח החיים החרדי של בית הספר.

על פי הדיווח בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, תלונה אנונימית הוגשה למשרד האחראי על בתי הספר (OSA) נגד מספר חוקים שמפעיל בית הספר לבנות 'יסודי התורה' בלונדון.

נושא אחד הוא קוד הלבוש של בית הספר, שנוצר למטרות צניעות, בפסיקתו כתב ד"ר בריאן סלייטר מהמשרד האחראי על בתי הספר, כי זו "עמימות של הכלל", ואמר: "אני חושב שסביר להניח שרוב האנשים יסכימו שכמה בגדים היו בצבעים עזים, אבל לא ניתן לדעת היכן הגבול המפריד בין 'בהיר' ל'לא בהיר' יובן על ידי כל האנשים".

הוא גם הדגיש שהשימוש במילים מסוימות בעברית בקוד הלבוש מפר את מדיניות משרד ה-OSA, משום שהן "מונעות מההורים לפרש בקלות את הכללים". בנוסף, המשרד קבע כי על בית הספר לקבל יותר תלמידות לשכבות מסוימות מהמגבלה הנוכחית. אולם ד"ר סלייטר ביטל תלונה אחת שהעלתה כי מדיניות הקבלה של המוסד מפלה.

המוסד מקבל מימון מהמדינה, ולכן חלים עליו כל הכללים שלה.

בית ספר לבנות בית ספר חרדי יסודי התורה בנות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד