י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החל הליך הסגרה

ביים את מותו ונמלט מארה"ב, אך נתפס בגלל סיבוכי הקורונה

אמריקאי שנאשם בעבירות הונאה, ביים את מותו ונמלט מארה"ב. הוא נתפס בסקוטלנד לאחר שאושפז במצב קשה בגלל סיבוכי הקורונה. הוא אף חובר במהלך אשפוזו למכונת הנשמה

ביים את מותו ונמלט מארה"ב, אך נתפס בגלל סיבוכי הקורונה
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אמריקאי שביים את מותו כדי להימלט מאשמת הונאה בארה"ב, נתפס לאחר שאושפז בבית חולים בסקוטלנד בחודש שעבר בגלל תסמינים חמורים של קורונה. הוא אף חובר במהלך אשפוזו למכונת הנשמה.

ניקולס אלאוורדיאן, בן ה-34, נעצר בבית החולים האוניברסיטאי על שם המלכה אליזבת בגלזגו סקוטלנד ב-13 בדצמבר, שם אושפז לאחר שכמעט מת מהנגיף.

מחלתו הקשה של אלאוורדיאן גרמה לכך שהפעם לא היה לו סיכוי להימלט מרשויות החוק. קודם לכן הוא עשה מאמצים יוצאי דופן כדי להתחמק מהחוק בארה"ב.

לפי הדיווח ב'דיילי מייל', הוא החליף לפחות שמונה כינויים שונים מאז שהחל לברוח ב-2018. הוא השתמש בשם ארתור נייט כשנעצר על ידי משטרת סקוטלנד. אלאוורדיאן, השתמש גם בשם משפחה רוסי, נמלט מארה"ב לאחר שבדיקת DNA קישרה אותו למעשים פליליים באוהיו עם עבירות נוספות ברחבי ארה"ב.

לפי משרד התובע של מחוז יוטה, הוא מואשם בהונאה לפחות בשתי מדינות. בפברואר 2020 פורסם פוסט הספד שטען כי אלאוורדיאן מת וכי מילותיו האחרונות היו "אל תפחד ורוץ לעבר אושר השמש". בהספד נטען כי הוא מת ולצידו היו אשתו, משפחתו ושני ילדיו.

ספקות לגבי מותו הועלו כאשר אישה שטענה כי היא אלמנתו התעקשה כי אפרו פוזר בים, וסירבה להציג את תעודת הפטירה שלו. גם קרובת משפחתו של אלאוורדיאן זיהתה שדברי ההספד עליו, דומים לסגנון הכתיבה שלו. שנה לאחר שהכריז על עצמו כמת, התפרסמו דיווחים בארה"ב לפיהם המשטרה לא האמינה שהוא מת וחיפשה אותו.

ממשטרת סקוטלנד נמסר: "שוטרים עצרו גבר בן 34 בגלזגו ביום שני, 13 בדצמבר בגלל צו מעצר בינלאומי, והחל תהליך הסגרה לארצות הברית".

קורונה הונאה סקוטלנד ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד