י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נחשף על ידי המודיעין הישראלי"

העיתונאי שמשדר מירושלים היה על הכוונת של המודיעין האיראני

ערוץ תקשורת בשפה הפרסית שמשדר מלונדון פרסם אמש הצהרה בה סיפר כי העיתונאי הבכיר שלהם המסקר את ישראל היה יעד לגיוס איראני. הפרסום מגיע ברקע החשיפה כי נחשפה בישראל רשת ריגול של המודיעין האיראני שחבריה היו אזרחים יהודים ישראלים בעלי שורשים איראניים

העיתונאי שמשדר מירושלים היה על הכוונת של המודיעין האיראני
בבאק יצחקי צילום: באדיבות המצלם

ערוץ הטלוויזיה בשפה הפרסית "איראן אינטרנשיונל" (Iran International) המשדר מלונדון, פרסם אמש (חמישי) הצהרה שבה נסמר כי "המודיעין האיראני שם על הכוונת את הכתב הבכיר שלנו בישראל", במבצע שלדבריהם "שנחשף על ידי המודיעין הישראלי".

מבלי למסור פרטים רבים בשל רגישות הנושא, הערוץ שמשדר מלונדון ל-40 מיליון צופיו באיראן, דיווח כי בבאק יצחקי המשדר מירושלים היה היעד של אנשים שגויסו על ידי משרד המודיעין האיראני בישראל.

ההצהרה אינה מפרטת את מהותו המדויקת של האיום, אך היא אומרת כי פעולתה של איראן "כחלק ממסע הפחדה מתמשך נגד עיתונאים איראנים, זוכה לגינוי החמור ביותר כעוד מתקפה מתועבת על חופש העיתונות".

כזכור השב"כ פרסם ביום רביעי האחרון, כי נחשפה רשת ריגול של המודיעין האיראני שחבריה היו אזרחים יהודים ישראלים בעלי שורשים איראניים.

בבאק יצחקי משדר לערוץ Iran International, מחוץ לקניון עזריאלי בחולון. שאותו ביקש הסוכן האיראני לצלם עבורו.

השב"כ עצר ארבע נשים וגבר שגויסו על ידי סוכנים איראנים דרך האינטרנט ושוכנעו לאסוף מידע רגיש ולמסור למפעיל שלהם מידע בתמורה לסכומי כסף קטנים יחסית. "באמצעות כפייה ומניפולציה של חברי הקהילה האיראנית בישראל, פעולות המשטר האיראני סיכנו בכוונה את ביטחונם של הכתב הבכיר בבאק יצחקי, משפחתו וחברים נוספים במשרד של הערוץ "איראן אינטרנשיונל".

יצחקי הוא אחד הכתבים הישראלים הבודדים דוברי פרסית שמעדכנים את הקהל האיראני באקטואליה בישראל ובסיפורים הקשורים למתיחות ארוכת שנים בין המדינה היהודית לרפובליקה האסלאמית. אבל המשטר בטהרן מתייחס לערוץ הטלוויזיה וגופי שידור פרסיים זרים אחרים כאויבי המשטר ומנסה באופן קבוע להפחיד עיתונאים העובדים בכלי תקשורת אלה. הטרדה של בני משפחתם באיראן על ידי שירותי המודיעין היא עניין שבשגרה.

בספטמבר 2019 חטפה איראן את רוחאללה זאם, עיתונאי איראני שהתגורר בפריז, בכך שפיתתה אותו להגיע לעיראק, שם תפסו אותו סוכני מודיעין ולקחו אותו לאיראן. הוא נשפט בדלתיים סגורות כמרגל והוצא להורג בדצמבר 2020.

"המשטר האיראני ביקש להסתנן למשרדי הערוץ בישראל כחלק מהמסע העולמי שלו להטריד, להפחיד ולגרום נזק לעיתונאים איראנים ובני משפחותיהם", נאמר בהצהרה של "איראן אינטרנשיונל" והתחייב כי עיתונאיו "ימשיכו לעבוד בהגנה על חופש הביטוי והעיתונות".

עוד נמסר מערוץ הטלוויזיה, כי "איראן אינטרנשיונל" קוראת לממשלות ומוסדות התומכים בחופש הביטוי, ומי שמצדדים בעיתונות חופשית ועצמאית, לגנות את הפעולות האחרונות של המשטר האיראני".

בבאק יצחקי אמר בעבר לאתר Ynet, כי "החלום שלנו זה שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתעניק תמיכה לאירן במאבקה אחר חירות. מבחינתנו איראן היא אמא וישראל היא אבא, ואנחנו חולמים לראות את ההורים שלנו הופכים לחברים ולא לאויבים". עוד אמר, "אני מאמין שבאיראן יושב עם שלא שונא את ישראל ולא שונא את היהודים, זה הממשל שבו צריך להילחם. העם עצמו הוא כמו המלך כורש, שתמך ביהודים וסייע להם רבות, אלו הפנים האמיתיות של העם האיראני. אלו רגעיו הקשים של העם האיראני ואנחנו רוצים להראות להם שבישראל חושבים עליהם ומחזקים אותם".

יצחקי אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא חושש לחייו, אבל אין ספק שזה מטריד אותו; "מפחיד לחשוב מה היה קורה אם לא היו עולים עליהם, המשטר האיראני רודף אחרי עיתונאים שמשדרים דברים שלא נוחים לו, והוא מנסה לפגוע בהם, אני מודה למשטרה ולשב"כ על הפעולה המושלמת שלהם, לא יודע מה היה קורה אם חלילה לא היו עולים עליהם, הם בוודאות ניסו לפגוע בי, אני לא יכול לפרט עוד פרטים שידועים לי, כי הנושא רגיש ועדיין מתנהל". כך בבאק יצחקי ל'בחדרי'.

תחנת טלוויזיה עיתונאי איראני ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד