י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש ממלחמה

על רקע המתיחות עם רוסיה: האקרים תקפו אתרים ממשלתיים באוקראינה

אתרי האינטרנט של משרד החינוך והמדע, משרד החוץ, שרות החירום הממלכתי, קבינט השרים מושבתים ואינם זמינים. התקיפה מגיעה על רקע מתיחות עם רוסיה וחשש ממלחמה כוללת בין רוסיה ואוקראינה

על רקע המתיחות עם רוסיה: האקרים תקפו אתרים ממשלתיים באוקראינה
pixabay

מתקפת האקרים באתרי הממשלה ומספר משרדים התרחשה באוקראינה הלילה (בין חמישי לשישי). מידע על כך הופיע בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך והמדע. "בשל המתקפה העולמית בלילה שבין 13 ל-14 בינואר 2022, האתר הרשמי של משרד החינוך והמדע מושבת זמנית", נכתב בהודעה.

במשרד החינוך והמדע הוסיפו כי מתבצעים פתרון תקלות וכן מחלקת הסייבר מנסה לטפל בתקלה, לא ברור מי עומד מאחורי ההתקפה. אך בין אוקראינה לרוסיה יש מתיחות גדולה, כשהרוסים מחזיקים בסמוך לגבול בין המדינות מעל 100,000 חיילים.

גם אתרי האינטרנט של משרד החוץ, שירות החירום הממלכתי וקבינט השרים מושבתים. מטעם ממשלת אוקראינה נכתב, "בשל הצורך בעבודות טכניות מתוכננות, הגישה לאתר הקבינט מוגבלת זמנית. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות. בבקשה נסה שוב מאוחר יותר".

בעמוד הבית של משרד החוץ האוקראיני יש הודעה הכתובה בשלוש שפות (אוקראינית, רוסית ופולנית): "אוקראיניים כל הנתונים האישיים שלכם הועלו לרשת הציבורית. כל הנתונים במחשב נהרסים, אי אפשר לשחזר. כל המידע עליכם הפך לגלוי בציבור, תפחדו וצפו לגרוע מכל. זה עבור העבר, ההווה והעתיד שלך. זה עבור גליציה, עבור פוליסה ועבור אדמות היסטוריות".

רוסיה אוקראינה מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד