ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ארבעה חודשים אחרי בנו

בד"ה: נשיא בית הכנסת 'הר צבי' הלך לעולמו 

מהדמויות המיוחדות של ירושלים בכלל, ושכונת "כרם אברהם" גאולה בפרט היה החסיד רבי בנימין פריימן ז"ל נשיא בית הכנסת המרכזי 'הר צבי' וגבאי צדקה מפורסם בירושלים, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 88. בחודש סוכות האחרון שיכל את בנו ר' ברוך פריימן ז"ל

בד"ה: נשיא בית הכנסת 'הר צבי' הלך לעולמו 
הרה"ח רבי בנימין פריימן ז"ל צילום: מוטה ברים

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח רבי בנימין פריימן ז"ל, נשיא בית הכנסת 'הר צבי' בירושלים והוא בן 88 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בירושלים בי"ז חשוון תרצ"ד לאביו הרה"ח ר' אברהם מנחם מנדל פריימן זצ"ל ולאימו מרת אסתר פייגא ע"ה לבית ברגמן.

היה חתן הרב החסיד רבי שמעון זיידל שפירא ז"ל, שהיה מחנך מפורסם בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים.

היה ממייסדי ובוני בית הכנסת המרכזי הנודע 'הר צבי' ברחוב צפניה בירושלים. ר' בנימין היה מגייס כספים למוסדות התורה והחסד ונודע כגבאי צדקה גדול. 

בחייו הקים כולל בעלי בתים שנשא את השם 'נועם אלימלך' לזכרו של הרבי הקדוש ר' אלימלך מליז'ענסק זצ"ל, ובכל שנה היה נוסע לפקוד את הציון בליז'ענסק. 

ר' בנימין היה מחסידי זוועהיל והיה מגיע בכל החגים להתפלל בחצר החסידות בשכונת בית ישראל. 

לפני 15 שנה הוא מונה לנשיא בית הכנסת 'הר צבי' בשכונת כרם אברהם גאולה. ר' בנימין היה דמות מיוחדת בירושלים שהאיר פנים לכל אדם ומעולם לא מש החיוך מעל פניו.

בחייו נפטר עליו חתנו האברך הרב ישראל יואל מיטלמן ז"ל שנפטר בדמי ימיו. בחול המועד סוכות האחרון שיכל את בנו הרה"ח ר' ברוך פריימן ז"ל, מי שבמשך שנים רבות היה הבעלים של השכרת רכב פריימן במגזר החרדי, שנלחם במחלה הקשה והנוראה ממנה סבל ונפטר בגיל 52.

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת בשלח - שירה) בשעה 13.30 בצהריים מבית הכנסת הר צבי רחוב צפניה 23 ירושלים, להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הר צבי הלוויה ברוך פריימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד