י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחזרה לקפסולות

שגריר ישראל נסע ונדבק: "הגעגועים לילדים היו חזקים מדי"

שגריר ישראל באיטליה הגיע לבקר בישראל ונדבק בנגיף, בבדיקה ברומא כבר התגלו עקבות של הווירוס. "אין לי כמעט תסמינים, אבל אשהה בבידוד כשבוע. דחינו כמה מהתכניות שקבענו, השגרירות מתנהלת זה כמה שבועות בקפסולות"

שגריר ישראל נסע ונדבק: "הגעגועים לילדים היו חזקים מדי"
השגריר דרור אידר צילום: באדיבות המצולם

האומיקרון באיטליה מתפשט במהירות, איטליה כבר עברה יותר מפעם אחת את רף ה-200 אלף נדבקים ביממה.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר שביקר בארץ וככל הנראה נדבק בנגיף, מספר כי באיטליה יש כ-300 מתים ביום, יותר משני מיליון איטלקים חיוביים כיום לווירוס. בנוסף ל-30 אחוזים מהצוותים הרפואיים שחלו אף הם והדבר נותן אותותיו.

השגריר ביקר בישראל ובחזרתו לאיטליה אובחן כחולה בקורונה זאת למרות הקושי של להיזהר בכל הנוגע לנגיף, בגלל "הגעגועים החזקים לילדים שלי".

העלייה במספר המאושפזים באיטליה אינה תלולה כמו בגלים הראשונים, אבל בחדרי הניתוח מתבצעים רק ניתוחי חירום. כ-17 אחוזים מהילדים האיטלקים קיבלו עד כה חיסון.

הממשלה האיטלקית מגבירה את קצב החיסונים ומגבירה את האכיפה של התו הירוק, במיוחד עבור אלה שאינם מחוסנים. הממשלה הטילה חובת חיסון מגיל 50 ומעלה. המגזר הפרטי והציבורי עוברים לעבודה מהבית כמחצית מהזמן. הלימודים התחדשו השבוע לאחר חופשת החורף, וממתינים לראות מה יקרה עם הדבקת הילדים. מקווים שהמהירות שבה זן האומיקרון מתפשט, תהיה נכונה גם לירידה בהתפשטותו ולחזרה לשגרה מסוימת סבירה יותר.

השגריר כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי "בעוד כשבועיים יצוין יום השואה הבינלאומי. איטליה משקיעה בזיכרון השואה לא מעט. בזמן האחרון אירעו כמה תקריות אנטישמיות, והשגרירות טיפלה בהן מול השלטונות, כמו גם הקהילה היהודית. אני מקבל תצלומים וסרטונים מגולשים ערניים, אבל אין משהו חדש שלא ידענו עליו קודם".

עוד הוא כותב. "ב-21 בדצמבר הוזמנו לוועדה לזכויות האדם בפרלמנט האיטלקי, שני ראשי ארגונים פלשתינים, "אל-חאק" ו"אדאמיר", שכמובן הציגו את מדינת ישראל כשורש הרע העולמי ושאר הירקות הידועים בנושא. הארגונים הללו הוכרזו על ידי ישראל לפני חודשים אחדים – ביחד עם עוד ארבעה ארגונים נוספים - כארגוני טרור המחוברים אל החזית העממית לשחרור פלשתין, ארגון דמים ידוע. ארגוני הטרור למדו להסוות את פעילותם מאחורי כותרות הומניות ומנצלים את זכויות האדם כדי לקבל לגיטימציה בקרב מדינות המערב, ועל הדרך להלבין כספים או להעביר לפעילות הטרור שלהם חלק מכספי הסיוע שקיבלו ארגוני הזכויות".

"מחינו על ההזמנה וחשפנו את מי באמת ייצגו האורחים בפרלמנט. התקשורת ונבחרי ציבור רבים הגיבו בהודעות התומכות בנו ומגנות את ההזמנה. למחרת היו כותרות ראשיות בעיתונים וגם אני התראיינתי לאחת ממהדורות החדשות היותר נצפות. הסברתי במה מדובר ומדוע הארגונים הללו פוגעים ברעיון של זכויות האדם. עוד הוספתי, שעבורם לכל בני האדם יש זכויות, ורק לעם היהודי ולמדינתו אין זכות להגן על עצמם מפני רודפיהם".

השבוע פרסמו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת הודעת תמיכה בהזמנת נציגי הארגונים הללו לפרלמנט באיטליה, ועל הדרך גינו את שגרירות ישראל באיטליה על מחאתה כלפי הזמנת ראשי הארגונים הללו ועל התערבות השגרירות הישראלית בעבודת הפרלמנט. השגריר כותב: "לשמחתנו, ישראל היא דמוקרטיה ומכילה גם קולות כאלה; אבל האמת תורה דרכה: בניגוד לטענת הרשימה המשותפת, ישראל סיפקה ראיות רבות לכך שהארגונים הללו משתפים פעולה עם ארגון טרור ידוע שידיו דמים מלאו. נמשיך להגן על ישראל ועל צדקתה בעולם".

דרור אידר איטליה ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד