י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עינו, הדליפו, שיקרו"

כך הגיבו במערכת הפוליטית על הסדר הטיעון הצפוי של נתניהו

הסדר הטיעון הצפוי שנחשף השבוע, בין בנימין נתניהו לפרקליטות: גם בימין וגם בשמאל יוצאים נגד המשא ומתן, אך הדעות חלוקות באופן קיצוני. להלן התגובות במערכת הפוליטית

כך הגיבו במערכת הפוליטית על הסדר הטיעון הצפוי של נתניהו
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת מאז פרסום הדיווחים על משא ומתן בין הפרקליטות לבין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, במטרה להגיע להסדר טיעון, שיחייב את נתניהו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

במפלגתו של נתניהו, הליכוד, נשמרת שתיקה די רועמת, אבל מי שיצאה בסדרת ציוצים נגד הפרקליטות והסדר טיעון עם קלון, היא ח"כ גלית דיסטל אטבריאן.

אטבריאן פתחה עם ציוץ בו האשימה את כולם ברדיפת נתניהו: "‏קלון על הפרקליטות. קלון על בכירי המשטרה. קלון על מנדלבליט, אלשיך, ליאת בן ארי ושי ניצן. קלון על התקשורת. קלון על קשרי הון שלטון. קלון על ההפיכה השלטונית שהצליחה. קלון על מדינה שהלכה לאבדון רק בגלל תיעוב כלפי ישראל השנייה ומי שעומד בראשה".

בציוץ נוסף היא כתבה: "‏אני אכבד כל החלטה של נתניהו אבל התסריט הטוב מבחינתי הוא שנתניהו שותק ונותן לנערים לשחק לפניו בעודם מוותרים על תיק 2000, מוותרים על עבירת השוחד נשארים עם סיגר בפה ובעצם מודים בעקיפין שאין כלום כי לא היה כלום. ורק אז הוא יכריז בקול- קפצו לי, אני כאן כדי להישאר עד הסוף. אחח... חלום".

היא המשיכה עם המתקפה וכתבה: "‏הם שפכו כמעט חצי מיליארד ש"ח, משכנו מאות שוטרים, עינו, הדליפו, שיקרו, חצו באדום כל נוהל אתי גם במחיר אובדן אמון הציבור ואתם באים להגיד לי שעכשיו כשהטרף נתפס, הושט היד וגע בסורגי הכלא - הם פתאום איבדו עניין? הרי השם הטוב שלהם תלוי על הכף. אין להם כלום כי לא היה כלום".

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי מ'יש עתיד כתבה: "‏השופט חיים כהן ז"ל: 'קלון הוא פגם מוסרי המעיד על בעליו שאין הוא ראוי לבוא בקהל ישרים, וממילא אין הוא ראוי לשאת באחריות ציבורית להחלטות ולמעשים אשר ענייני הכלל ושלום הציבור תלויים בהם'".

ח"כ ולדימיר בליאק מ'יש עתיד', כתב: "‏הוא לקח את ישראל כבת ערובה ל-4 מערכות הבחירות. הרס כל ערך במערכת הפוליטית. כמעט חירב את הדמוקרטיה הישראלית. שיקר, ביזה, הסית. פתאום עסקת טיעון? פתאום הבין שהוא בדרך לכלא? אין דרך להשפיע על מערכת המשפט, היא עצמאית וטוב שכך. אך מבחינה מוסרית מדובר בעסקה פסולה, ולא משנה מה המתווה".

סגן השר יאיר גולן מ'מרצ' כתב: "‏אסור להתפשר על קלון לנתניהו. אסור להתפשר על ועדת חקירה בפרשת הצוללות. אסור להתפשר על תיק 2000. כשמדובר בנתניהו, אסור להתפשר".

ח"כ אריאל בוסו מש"ס, הגיב לגולן ולעג לו על תמיכתו בבדואים בסערת הנטיעות בנגב: "‏‎יאיר, סגן הרמטכ"ל (במי'ל), לתדרך פורעים נגד הממשלה ראינו שאתה יודע. את מי אתה מתדרך כעת? תעדכן".

ביבי נתניהו הסדר טיעון יאיר גולן גלית דיסטל אטבריאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד