י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ציון דרך היסטורי

אחרי 35 שנים: העלון הנודע עבר מתיחת פנים • בואו לראות

ציון דרך היסטורי ל'שיחת השבוע' אחרי 35 שנים מאז יצא לאור בפעם הראשונה: הגיליון הפופולרי של 'צעירי אגודת חב"ד' מכפיל את עמודיו, מצרף מדורים חדשים ומרענן את המדורים הוותיקים. יש גם בשורה חדשה

אחרי 35 שנים: העלון הנודע עבר מתיחת פנים • בואו לראות
הדף הראשון עם העיצוב החדש צילום: באדיבות המצלם

גיליון השבת הפופולרי ביותר בארץ, 'שיחת השבוע' מבית 'צעירי אגודת חב"ד', רושם השבוע ציון דרך היסטורי עם מתיחת פנים משמעותית - לראשונה מאז נוסד לפני למעלה משלושים שנה.

הגיליון, המלווה מאות אלפי קוראים כבר עשרות שנים, והפך לחלק בלתי נפרד משולחן השבת של המוני בתים בישראל, וגם בעולם, מכפיל את מספר עמודיו והוא יעמוד מהשבוע על שמונה עמודים, במקום ארבעה, כפי שהיה עד כה.

מתיחת הפנים נעשתה בעדינות המירבית: מצד אחד שומרה בו האותנטיות המלווה אותו מאז נוסד, ומצד שני הורחבו בו המדורים הקיימים וכן נוספו מדורים חדשים.

כך, למשל, התווסף מדור חדש בשם "רציתי לשאול", ובו תתארח מידי שבוע דמות רבנית שתשיב על שאלה בחיי האדם. ועוד חידוש דרמטי: כפולת עמודים לילדים, מבית הגיליון הפופולרי 'ממתק לשבת' שנכנס בשערי 'שיחת השבוע', עם שינויים והתאמות.

ועוד מהחידושים בגיליון: מדור הגאולה מאת העורך הרב מנחם ברוד שינה את שמו ל'גאולהפדיה', מדור 'חיים יהודיים' מאת ר' מנחם כהן עובר מחצי עמוד לעמוד שלם, וכך גם המדור 'מעשה שהיה' מאת ר' מנחם שייקביץ. המדורים 'הלכה למעשה' מאת הרב יוסף גינזבורג, 'מן המעיין' מאת הרב אליעזר ברוד, ו'שולחן שבת' - המגיש שיחה של הרבי בעיבודו של ר' לוי שייקביץ - שומרים על מתכונתם הוותיקה - אם כי גם הם עברו מתיחת פנים רעננה.

"השינויים ב'שיחת השבוע' הם בבחינת 'יין ישן בקנקן חדש'", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, במסגרתו יוצא לאור הגיליון מיומו הראשון, באופן רציף ועקבי ובהשקעה גדולה, שבוע אחרי שבוע, כבר שלושים וחמש שנים. "נעשה מאמץ מירבי לשמר על היין הטוב והאיכותי, ומצד שני להעניק לו מראה רענן ועכשווי, כדי להתרחב לקהלים נוספים".

"במשך שנים רבות נמנענו משינויים דרמטיים", כותב העורך הוותיק של הגיליון מיומו הראשון, הרב מנחם ברוד, במאמרו הפותח, "מתוך תחושה שציבור הקוראים הנאמן אוהב את המבנה הקיים, צמד הדפים המתומצת, עם המדורים הקבועים, שכל אחד ואחת מוצאים בהם את מה שמעניין אותם.

"ואולם אחרי שלושים וחמש שנות הופעה סדירה, מדי שבוע בשבוע, נראה לנו שבכל־זאת הגיע הזמן להתחדש. אנחנו מכפילים את מספר עמודיו של העלון, מוסיפים כפולת עמודים לילדים, מרווחים יותר כמה מדורים ועושים אותם נעימים יותר לקריאה, ומוסיפים מדור חדש, שישיב על שאלות בחיינו. כל זה לצד התחדשות עיצובית בסגנון עכשווי יותר. ועדיין העלון שומר על מתכונתו המּוכרת".

עוד כותב הרב ברוד: "אנחנו מקווים כי הקוראים הנאמנים יתרגלו מהר לשינויים האלה, ויוסיפו לחטוף, כדרכם, את גיליונות 'שיחת השבוע', ולהעשיר בהם את שולחן השבת בביתם".

הרב ברוד, במאמרו החגיגי, מספר לקוראים על חידוש מיוחד, הנלווה למתיחת הפנים הרעננה, ואשר על פי הערכות יביא לזינוק משמעותי במרחב ההפצעה של 'שיחת השבוע': "חידוש נוסף הוא בתחום ההפצה — מעכשיו ניתנת אפשרות לכל קהילה, בית כנסת, יישוב וכדומה להזמין (בתשלום עלות) את הגיליונות ישירות אליהם, וכך יקבלו את הכמות הדרושה להם בסדירות ובקביעות".

שיחת השבוע חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד