י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדרך לעסקת טיעון

נחשף: זה מה שייעץ אהרן ברק למנדלבליט

נשיא בית משפט העליון לשעבר, יזם שיחות עם היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט בהן דחק בו ללכת על הסדר טיעון מול נתניהו. "השופט ברק סבור שהאינטרס הציבורי לראות את הפרשות המשפטיות של נתניהו מסתיימות בעסקת טיעון, גובר על האינטרס הציבורי שהן יתבררו בבית המשפט"

נחשף: זה מה שייעץ אהרן ברק למנדלבליט
מנדלבליט ונתניהו צילום: פלאש 90

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, המליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחתור לעסקת טיעון עם נתניהו - מבלי לוותר על הקלון. כך התפרסם במהלך סוף השבוע בערוץ 12.

לפי הפרסום של גיא פלג, ימים לפני שהוא מסיים את תפקידו, מנדלבליט נועץ עם נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק, שהיה גם היועץ המשפטי לממשלה בעצמו. בשיחות אותן יזם ברק, הוא אמר למנדלבליט בשלוש מילים: "אביחי, תחתור לעסקה".

פלג מסביר כי השופט ברק סבור שהאינטרס הציבורי לראות את הפרשות המשפטיות של נתניהו מסתיימות בעסקת טיעון, גובר על האינטרס הציבורי שהן יתבררו בבית המשפט.

בפרקליטות סבורים, כך לפי הפרסום, שראש הממשלה לשעבר נתניהו גמר אומר ללכת על עסקת טיעון – ואם היא תחתם, זה יקרה כבר בשבוע הקרוב.

היועמ"ש מנדלבליט מתעקש שנתניהו יסכים לעובדה שהוא יורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, ושהוא יישאר חבר כנסת עד שבית המשפט יגזור את דינו בעונש של עבודות שירות, ולאחר מכן בית המשפט העליון ככל הנראה יגזור עליו קלון.

היומע"ש דחה את בקשת נתניהו להחליף טיוטות ולאפשר לו לפרוש קודם שבית המשפט יגזור בנוגע לחודשי המאסר (שיומרו לעבודות שירות) ובכך להימנע בדיון על נושא הקלון.

אהרון ברק אהרן ברק אביחי מנדלבליט עסקת טיעון בנימין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד