י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תיעוד נרחב

ברוב פאר והדר: ההילולא המסורתית של בני תימן

ההילולא המסורתית של בני תימן: ברוב פאר והדר נחגגה ההילולא השנתית של מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' וארגון 'המאורות' - המרכז הארצי ליהדות תימן, בראשות הגר"י יפת | ההילולא התקיימה לרגל יומא דהילולא רבה של גדול המקובלים הרש"ש הקדוש זיע"א | גדולי הרבנים והמקובלים השתתפו במעמד ההילולא - בליווי תזמורת וסביב שולחנות ערוכים כיד המלך

ברוב פאר והדר: ההילולא המסורתית של בני תימן
ההילולא המסורתית של בני תימן צילום: אבי את אבי

כמדי שנה גם השנה נערך מעמד ההילולא המסורתית של מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' וארגון 'המאורות', בראשות הגאון רבי יהורם יפת, אשר נערך לרגל יום הילולת גדול המקובלים בדורות האחרונים ומייסד תורת הכוונות על פי האר"י ז"ל - מרן הרש"ש, רבי שלום שרעבי זיע"א אשר היה מגדולי וענקי הרוח שהעמידה גולת תימן.

מעמד ההילולא המסורתית, נערך אמש ביום שני ח' שבט באולמי אוורסט המפוארים בעיר ראש העין, כאשר כ-500 איש מילאו את האולם על גדותיו, סביב שולחנות ערוכים כיד המלך. את הערב הנעים הזמר ציון גולן ותזמורתו, אשר הנעים את הערב בשירי הקודש של רבינו שלום שבזי זיע"א מגדולי הדורות בתימן. בפתיחת ההילולא, נערך מעמד מרגש של סיום הש"ס נערך לרגל ההילולא המסורתית, ע"י הגאון רבי מתניה מנחם רענן, רב קהילת חניכי הישיבות בעיר רכסים ומרבני הארגון, ואשר אף בירך את כל ידידי ושותפי המוסדות.

לאחר מכן הוזמן לשאת דברים סגן ראש עיריית ראש העין, מיכאל מלמד, אשר בהתרגשות גדולה בירך את ראש המוסדות על כך שניאות להפיק את ההילולא השנתית בשנה זו בעיר ראש העין. אחריו נשא דברים ראש עיריית ראש העין מר שלום בן משה, שבהתרגשות גדולה הביע את התפעלותו מפעילויות המוסדות בקרב בני קהילות תימן בראש העין ומחוצה לה. לאחר מכן הוזמן לשאת דברים חה"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, שבדברים חמים בירך את פעילות המוסדות והעומד בראשה הגר"י יפת, אשר מוסדותיו נקראים על שמו של הרש"ש הקדוש. בשיאו של המעמד נשא דברים ראש המוסדות הגר"י יפת, אשר בדבריו הרחיב על מעלת יום הילולת הרש"ש הקדוש, ועל הישועות שאנו רואים למעלה מדרך הטבע יום יום, שעה שעה, לאחר מכן חתם את שורת הנואמים הגר"א עפג'ין ראש מוסדות אמת ושלום.

כמו כן, נטלו חלק בין היתר במעמד הגדול, הרבנים הגאונים, הגר"י אושרי, הגר"י הינדי, הגר"ר אהרן, הגר"י בסיס, הגר"י אדואר, הגר"א עוזירי, הגר"א רמתי, הגר"ד עוזאני, הגר"צ רענן, הגר"מ ברזילי, הגר"א ברזילי, הגר"ג גיאת, הגר"י כהן, הגר"פ כפרי, נחמיה בלושטיין - מנהל מגזר החרדי גוש דן בקופ"ח כללית, אביב סעידי - מנכ"ל עמותת משכן שילה, ששון טרבלסי - חבר הנהלת מוסדות כיסא רחמים, ויו"ר מועצה הדתית בכפר סבא, ועוד רבנים חשובים ואישי ציבור נכבדים. קטע מרגש היה זה כאשר הוקרן על גבי מסכי הענק, הגאון רבי יפת טיירי, אשר בדברים חמים הביע התנצלותו על כך שנבצר ממנו להשתתף במעמד עקב מצבו הבריאותי, ובירך כי כל התומכים והמסייעים למוסדותינו הקדו', יעשה וירוויח ויצליח.

מארגני ההילולא ביקשו למסור את התנצלותם בכל לב, על אי הנעימות שנגרמה במהלך הימים הסמוכים להילולא, אשר עקב העומס הרב, לא היה אפשרי להיענות ולהירשם למעמד ההילולא, אנו מפיקים לקחים לשנים הבאות, ונשתדל שדבר זה לא ישנה. כמו כן מבקשים להודות בכל לב, לחברת ההפקות שליוותה את הערב בניהולו של המפיק ישעיהו הלר. 

הרשש הקדוש הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד