י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאות יחידות

מצוקת הדיור בעיר התורה: הישיבה תרכוש שטח ענק

בית מדרש גבוה בלייקווד, חתם על עסקת נדל"ן עם 'אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט' מליקווד, לרכישת מגרש ענק על מנת לבנות בנייני דירות | במקום אמורים להיבנות 13 בניינים עם מאות יחידות דיור

מצוקת הדיור בעיר התורה: הישיבה תרכוש שטח ענק
המשגיח הגר"ד סגל בשיחה בישיבת לייקווד צילום: באדיבות המצלם

בית מדרש גבוה בלייקווד, בנשיאות הרב מלכיאל קוטלר, חתם על עסקת נדל"ן גדולה עם אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט. כך על פי הדיווח בתקשורת המקומית, בחוזה עם האוניברסיטה, הישיבה תקנה 44 דונם מהקמפוס הנוכחי שלה, עליו מתכננת הישיבה להקים 13 בניינים עם סה"כ של 465 דירות כדי לתת מענה למחסור בשטחי מגורים לאברכי הישיבה.

העסקה היא 44 דונם מתוך שטח רחב הידיים של אוניברסיטת ג'ורג'יאן קורט, ששטחו הכולל הוא 157 דונם. על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, עסקנים בכירים אמרו כי "למרות שיחידות הדיור החדשות יסייעו לספק מקומות מגורים למספר רב של צעירים, זה לא יקל על מצוקת הדיור המתמשכת בלייקווד".

העסקה של בית מדרש גבוה עם האוניברסיטה, הייתה תוצאה של שנים של עבודה מצד מנכ"ל בית מדרש גבוה, לשעבר אהרון קוטלר, שעזב את תפקידיו במוסד לאחר שנים רבות. האוניברסיטה הסכימה לחתום על העסקה בין היתר בגלל ניהול הכספים הכושלים שלה. האוניברסיטה נאבקת למשוך סטודנטים אליה כבר למעלה מעשור, ומכירת הקרקע הזו צפויה לשמור על איזון כלכלי למשך מספר שנים נוספות.

לייקווד יחידות דיור אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד