י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חולים אינם מאושפזים בגלל קורונה!"

פרופ' מטות משתלחת במקבלי ההחלטות: 'מנוהלים ע"י חרדה ופחד'

הפרופ' עידית מטות, חברה במטה המאבק בקורונה של ביה"ח איכילוב, מפרסמת הערב פוסט נוקב וזועם על מקבלי ההחלטות במדינה "מנוהלים ע"י חרדה ותחושת פחד" | האומיקרון: "בעל יכולת מזערית לנזק" | מספר חולי הקורונה בבתי החולים: "רובם אינם מאושפזים בגלל הקורונה" 

פרופ' מטות משתלחת במקבלי ההחלטות: 'מנוהלים ע"י חרדה ופחד'
בית החולים איכילוב צילום: פלאש90

פרופ׳ עידית מטות חברת המטה למאבק בקורונה בבית החולים איכילוב, שם היא משמשת כמנהלת מערך ההרדמה, פרסמה הערב (מוצאי שבת) דברים נוקבים וזועמים כלפי מקבלי ההחלטות: "מנוהלים ע"י חרדה ותחושת פחד". 

"בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד", האשימה הפרופ' מטות את מקבלי ההחלטות.

לדבריה, האומיקרון שייך למשפחת הקורונה "אבל אין מה להשוות בינו לבין זנים קודמים כמו האלפא והדלתא שחווינו שגרמו למחלה ממושכת וקשה שחוללה פגיעה אנושה בריאות עם צורך תדיר בהנשמה ולעיתים לשימוש באקמו". 

"זה היה אז", הדגישה מטות, "זה לא עכשיו - לא האומיקרון". "למעשה", הוסיפה, "כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית. מזערית!", שבה מטות על המסר. 

הפרופ' מטות מנמקת את דבריה בראיה כי "אין לנו מונשמים באיכילוב עם אומיקרון. אפילו לא אחד!!! אין גם בעיית אקמו כפי שהיה בעבר כי פשוט אין צורך". 

שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור: "אבל היא הורגת"

"מה כן יש? חולים עם שפעת שמונשמים. את החולים האלה לא סופרים ומפרסמים. אלה חולים שמידי שנה מאות מהם ממלאים את בתי החולים, ששוכבים בפנימית מוגברת, אחדים מתקבלים לטיפול נמרץ, ועליהם לא שומעים באותה תדירות אם בכלל מלבד הכתבה השנתית על 'הזקנה מהמסדרון'. שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור. אבל היא הורגת", קבעה מטות. 

"חשוב לדעת", היא מוסיפה: "המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בבתי החולים, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם מאושפזים בגלל קורונה!". לדוגמא היא מציינת: "יולדות, צעירים אחרי נפילה מקורקינט, מטופל עם זיהום ועוד". 

לכן, לדבריה, "הפרסום של מספר החולים הקשים עם קורונה שמופיע כל יום בתקשורת הוא מטעה!". 

מצג שווא של תחלואה קשה

הפרופ' מטות מוסיפה בדבריה כי הגיוני שמי שאינו נמצא בבית חולים יחשוב כי הקורונה גרמה למחלה קשה, "אך אין זה כך" היא טוענת בנחרצות. "אלה חולים מאומתי קורונה שאושפזו מסיבה אחרת. למעשה, חולים קשה בגלל הקורונה הם בודדים וגם עבור חלקם ההגדרה שהוחמרה של חולה קשה יוצרת מצג שווא של תחלואה קשה ללא כדין ובפועל יוצרת רק חרדה ומובילה להחלטות ניהוליות בעייתיות". 

"לצערי" היא מוסיפה, "במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. עכשיו, זה באמת עניין רק של מיתוג". 

טירוף הבידודים 

מטות מתייחסת בדבריה הנוקבים למכת הבידודים שחווה המדינה (קרוב ל-500 אלף מבודדים), ומגדירה זאת "טירוף הבידודים", וטוענת כי כדאי "שיעבור הערכה מחדש".

"בוודאי עבור הא-סימפטומטים (שאינם חווים תסמינים) ובוודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה - אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה", היא מאשימה. 

"בבקשה" מוסיפה מטות, "תצילו את דור העתיד שלנו אבל תצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים. מאות אלפי מבודדים על מה? אוכלוסייה ענקית מסתובבת א-סימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי (אומיקרון) צריך להתאים את ההנחיות". 

לדבריה ההנחיות החדשות צריכות להיות כאלו: "מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד - שימו מסיכות". 

קורונה אומיקרון שפעת בידוד בדיקת קורונה איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד