י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"טעות עצומה"

שר החוץ לשעבר תוקף: "מאיימים לחסל אותי ויושבים איתם למשא ומתן"

שר החוץ האמריקאי לשעבר, מייק פומפאו, הטיח האשמות נגד ממשל ביידן על המשך השיחות עם איראן, בעוד טהראן מאיימת על פקידים אמריקאים לשעבר ותוקפת מטרות אמריקאיות

שר החוץ לשעבר תוקף: "מאיימים לחסל אותי ויושבים איתם למשא ומתן"
מייק פומפאו בישראל צילום: Menahem Kahana/POOL

שר החוץ האמריקאי לשעבר מייק פומפאו, זועם על ממשל ביידן שממשיך לקיים שיחות עם איראן לגבי הסכם הגרעין, בראיון לרשת 'פוקס ניוז', פומפאו הפנה את תשומת הלב לסרטון אנימציה שפורסם באתר הרשמי של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, ובו נראה אדם מכוון כוונת נשק לעברו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעת שהוא משחק גולף.

פומפאו אמר, "ראיתי קליפ קטן של סרטון שבו הם מאיימים להרוג את הנשיא טראמפ ואותי, וכל זה כשאנחנו מקיימים משא ומתן ליד השולחן בווינה".

כזכור, הבית הלבן הזהיר את איראן לאחר איומים רבים מצד גורמים רשמיים ברפובליקה האסלאמית לנקום בבכירים אמריקאים וישראלים, שלטענתם אחראים לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בינואר 2020.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר שאיראן תעמוד בפני השלכות קשות אם היא תתקוף אמריקאים אבל המשא ומתן להחייאת הסכם הגרעין עם איראן, מתקופת הנשיא לשעבר אובמה, נמשך בווינה.

על חיסולו של סולימאני אמר פומפאו: "שמרנו על חייהם של אמריקנים, היום יש לנו משא ומתן עם האיראנים שמוכנים להוציא כסף, משאבים וכלים כוחניים כדי להמשיך לבנות את רשת הטרור שלהם, זו טעות עצומה". עוד אמר, "אני לא מצליח להבין מדוע אנחנו בווינה מנהלים משא ומתן עם משטר איראני שתוקף דיפלומטים אמריקאים בבגדד ומאיים על בכירים", שאל פומפאו.

מייק פומפאו איראן טקסס בני ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד