ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
5 שנים אחרי

בנו של נשיא איראן לשעבר טוען: אבי נרצח

5 שנים לאחר מותו של נשיא איראן לשעבר, בנו מעלה חשש כי נרצח באופן מסתורי, כשהגרסה רשמית שנמסרה לציבור הייתה שטבע בבריכה לאחר שלקה בהתקף לב. הבן שמר את התזה שלו עד הלום לאחר שסיים תפקידים רשמיים בממשל

בנו של נשיא איראן לשעבר טוען: אבי נרצח
שחייה בבריכה. אילוסטרציה צילום: pixabay

מוחסן האשמי, בנו של נשיא איראן לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני, כינה את מותו של אביו ב-2017 "חשוד".

רפסנג'אני שהחל את הקריירה הפוליטית שלו ב-1979 כעוזר של רוחאללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן לאחר המהפכה, מילא תפקידים גבוהים עד מותו. הוא היה יושב ראש הפרלמנט של איראן בין השנים 1980-1989, הפך לנשיא איראן בשנת 1989 וכיהן בתפקיד עד 1997 והיה יו"ר מועצת היעילות של המדינה מאז 1989 ועד 2017.

על פי דיווחים רשמיים הוא מת מהתקף לב בזמן ששחה בבריכה בצפון טהראן ב-8 בינואר 2017, לאחר ששומרי הראש שלו לקחו אותו לבית חולים סמוך. הוא היה בן 82 וסבל מסוכרת במותו. בראיון שפורסם על ידי אתר 'רפורמיסט' בשבת, אמר מוחסן האשמי שזו המדיניות של הרפובליקה האסלאמית לומר שאביו מת מסיבות טבעיות. הוא הוסיף כי החקירה שביצעה המועצה העליונה לביטחון לאומי על מותו של רפסנג'אני הייתה "שטחית". כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

זאת הייתה הפעם הראשונה שבה דיבר מוחסן האשמי בתקשורת על מותו של אביו, בעוד שאחיו תמיד התעקשו שרפסנג'אני "נהרג". לדברי הפרשן מוחמד רהבאר, ששוחח עם ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל', הסיבה לשתיקתו של מוחסן בארבע השנים האחרונות הייתה בגלל שהוא מילא תפקידים רשמיים, אך כעת, כשהוא לא מכהן בתפקיד, הוא החליט לחשוף את מה שהוא יודע על מות אביו.

מוחסן האשמי, דיבר בזהירות במהלך הראיון ואמר שעדיין אין ראיות להוכיח שאביו נהרג, וגם אין ראיות לגבי מוות טבעי. הוא אמר שלא היו מים בריאות, מה שאומר שהוא לא טבע. הוא הוסיף שהמשפחה מעולם לא קיבלה גישה לצילומי מצלמות האבטחה, גם העובדה שהרופאים בבית החולים אמרו שהוא "כמעט" מת כשהוא הובא לשם הייתה "חשודה".

אחת מבנותיו של רפסנג'אני, פאטמה, אמרה ב-2018 שהמגבת שנכרכה סביב גופתו של אביה הייתה מזוהמת בחומר רדיואקטיבי.

נשיא איראן חשד לרצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד