י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כיפה אדומה

מתנגד לשלטון נעצר לאחר שמטוס ביצע נחיתת חירום מזויפת

מטוס שהמריא מסודאן לטורקיה, זייף כביכול עצירת חירום במצרים כדי שהשלטונות שם יעצרו פעיל אופוזיציה מצרי. הוא נעצר והמטוס המשיך לטורקיה

מתנגד לשלטון נעצר לאחר שמטוס ביצע נחיתת חירום מזויפת
חוסאם מנופי - מחמוד סלאם צילום: באדיבות המצלם

ארגון זכויות האדם "We Record" הודיע, ביום חמישי האחרון, כי תיעד את מעצרו של אזרח מצרי, חוסאם מנופי - מחמוד סלאם, לאחר "נחיתת חירום" של מטוס סודני בנמל התעופה לוקסור במצרים בדרכו לטורקיה.

הארגון הודיע בהצהרה כי סלאם נעצר על ידי השלטונות המצריים בנמל התעופה של לוקסור ביום רביעי שעבר, ולאחר מכן המטוס ועליו שאר הנוסעים הורשו להמשיך לאיסטנבול שבטורקיה.

קמפיין לשחרורו.

במהלך הטיסה קברניט הטיסה הודיע ​​לנוסעים כי קיימת בעיה טכנית המחייבת את המטוס לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה לוקסור במצרים, וזאת בעקבות אזהרה במערכת גילוי עשן בתא המטען. אך על פי עדויות שהתקבלו מנוסעי המטוס, הם לא שמעו אזעקות במטוס שהניעו אותו לבצע נחיתת חירום. כשהנוסעים ירדו מנמל התעופה לוקסור, צוות האבטחה של שדה התעופה הסתכל במסמכי הנסיעה של הנוסעים המצרים, ועצרו את חוסאם סלאם, ולקחו אותו למשרד לביטחון לאומי בשדה התעופה. ארגון זכויות האדם דיווח, כי התקשורת עם סלאם נותקה מאז מעצרו בשדה התעופה.

סלאם, הוא פעיל מצרי, שהואשם על ידי השלטונות במצרים ב"השתייכות לקבוצה אסורה" וב"עיסוק בטרור". סיפורו זכה לשיח רב ברשתות החברתיות הערביות, כאשר פעילים טענו כי נחיתת המטוס בגלל מקרה חירום, זויפה, וקוראים לשחרורו כי הוא אסיר פוליטי.

מתנגדים נחיתת חירום מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד