י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דרכו עליי"

מדריך אבטחה התבקש להסיר את הכיפה

גולן לוי, אזרח ישראלי תושב לונדון, העוסק למחייתו בשמירה ואבטחה, מאשים את החברה בה עבד באפליה על רקע היותו יהודי | לדבריו, אולץ שלא לשבת בשיעורים לצד דגל ישראל ואף התבקש להסיר את הכיפה במהלך עבודתו

מדריך אבטחה התבקש להסיר את הכיפה
מאבטח. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מומחה לקרב מגע, בשם גולן לוי, בן 60 מלונדון, התבקש להסיר את הכיפה על ידי מעסיקו, חברת שירותי האבטחה Securitas UK, זאת לאחר תלונה שהוגשה על ידי אחד מלקוחותיה.

לוי טען בנוסף שהתבקש שלא לשבת כשברקע דגל ישראל, במהלך השיעורים, שהתנהלו מרחוק באמצעות זום.

הוא האשים את חברת Securitas UK באפליה והורה לעורכי דין לפעול לאחר שהחוזה שלו פג בחודש שעבר.

האזרח הישראלי סיפר לעיתון היהודי Jewish Chronicle,: "הרגשתי מאוד נבוך שאמרו לי לא לחבוש כיפה, ובקשר לדגל הלאומי, זה כמו שכל האמונה שלי וכל הרגשות שלי כלפי האמונה שלי, הלאום, ואיך שחונכתי, הכל נלקח ממני, מישהו דרך עליי, זה גרם לי להרגיש רע מאוד במשך כמה ימים", הוסיף.

לוי אמר כי יצר קשר עם ארגון השמירה היהודי CST בחודש שעבר לאחר שיחה עם המנהל לשעבר שלו שגרמה לו להרגיש לא בנוח. לוי אמר שהוא בדרך כלל חובש כובע בייסבול מעל הכיפה שלו במהלך היום, כדי למנוע את נפילתה. לדבריו, מעולם לא קיבל תלונות מלקוחות על כך או על דגל ישראל שלו לפני כן ובעצת ה-CST, הוא העלה את הנושא בפני מחלקת משאבי האנוש של משרד החברה בה עבד, ודרש התנצלות בכתב.

דובר של חברת השמירה Securitas UK אמר כי התקבלה תלונה וכי חקירה "נמשכת כעת". ה-CST קרא לחברת Securitas UK "לפתור את המצב הזה ולהתייחס לכל העובדים היהודים בכבוד". דובר של החברה אמר ל-Jewish Chronicle "אנו מחויבים להתייחס לכל העובדים באופן שווה, הוגן, בכבוד ובאדיבות, ללא הבדל גזע, מוצא אתני או לאומי, דת, מצב משפחתי, נכות או מאפיינים בולטים אחרים המוגנים על ידי החוק".

חובש כיפה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד