י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתיחות בגבול אוקראינה

חשש: רוסיה תזייף התקפה נגדה כתירוץ לפלישה

לארה"ב יש מודיעין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יקיים התקפה מזויפת על חייליו כדי ליצור עילה לפלוש לאוקראינה, לאחר קריסת השיחות בין ארה"ב לרוסיה, כך מדווחים כלי תקשורת בבריטניה ובארה"ב

חשש: רוסיה תזייף התקפה נגדה כתירוץ לפלישה
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

גורמים בארה"ב ובבריטניה טוענים שהם מאמינים כי רוסיה פותחת במסע דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות כדי להציג את אוקראינה כצד התוקף בכדי להצדיק פלישה.

החשש לכך הגיע כאשר אתרי האינטרנט של ממשלת אוקראינה סבלו ממתקפת סייבר מאסיבית בסוף השבוע, השיחות בין וושינגטון למוסקבה קרסו ורוסיה ערכה בדיקת מוכנות לקרב של חייליה.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר ש"נגמרה לרוסיה הסבלנות" כלפי המערב, כאשר מוסקבה דרשה הבטחות שנאט"ו לא תתרחב קרוב יותר לשטחה. לארצות הברית יש ראיות לכך שפעילים יבצעו התקפות על כוחות רוסיים, כך אמרו גורמים רשמיים לתקשורת בארה"ב ובבריטניה ביום שישי, לטענתם הרוסים עומדים שבועות לפני הפלישה.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, הזהירה מפני הפרות זכויות אדם ופשעי מלחמה אם הדיפלומטיה תיכשל וממשלת רוסיה תמשיך בתוכניותיה. "יש לנו מידע שמצביע על כך שרוסיה כבר הציבה מראש קבוצה של פעילים לבצע מבצע התקפה שווא במזרח אוקראינה", אמרה. "הפעילים מאומנים בלוחמה עירונית ומשתמשים בחומרי נפץ כדי לבצע פעולות חבלה נגד כוחות רוסיה עצמם".

היא אמרה שזה מחקה את הדרך בה השתמשה רוסיה כשסיפחה את חצי האי קרים האוקראיני, פלישה שכללה דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות כדי להראות את קייב כמי שמעוררת אלימות.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר שהמודיעין "אמין מאוד". הקרמלין הכחיש במהירות שהוא מכין פרובוקציה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי הדיווח התבסס על מידע "בלתי מבוסס", כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

אוקראינה רוסיה פלישה מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד