י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדרמה בטקסס

לאחר שעות ארוכות של מצור: החוטף נורה - בני הערובה שוחררו

אדם חמוש ממוצא ערבי השתלט על המרכז הרפורמי בקוליוויל שבטקסס, והחזיק בארבעה בני אדם כבני ערובה | לאחר קרוב ל-12 שעות של מצור, מו"מ וניסיונות התשה, פרץ צוות החילוץ למקום - ירה בחוטף ושחרר את בני הערובה | ביידן: "אנשי  אכיפת החוק גרמו לכולנו להיות גאים"

לאחר שעות ארוכות של מצור: החוטף נורה - בני הערובה שוחררו
כוחות הביטחון מחוץ למבנה צילום: צילום מסך

החוטף חוסל: מושל טקסס גרג אבוט הודיע כי כל בני הערובה שהיו במרכז היהודי, שוחררו בשלום על ידי המשטרה, החוטף חוסל על ידי שוטרים לאחר שעות ארוכות של מצור שהחל ביום שבת בבוקר בדאלאס טקסס.

מושל טקסס גרג אבוט, כתב בחשבון הטוויטר שלו, "התפילות נענו. כל בני הערובה יצאו בחיים והם בטוחים", הציוץ של אבוט הגיע זמן קצר לאחר פיצוץ חזק שנשמע כמו ירי מהמרכז הרפורמי, הכוחות ניתקו את אספקת החשמל למבנה בו הוחזקו ארבעה בני אדם כבני ערובה על ידי אדם חמוש שדרש את שחרורה של מחבלת שמרצה עונש מאסר ארוך, זהותו של האיש לא פורסמה על ידי הרשויות, אך היא ידועה ל-FBI.

כפי שדווח, ביום שבת בבוקר, פרץ אדם חמוש למרכז הרפורמי בית ישראל בקוליוויל טקסס, ודרש לשחרר מחבלת שמרצה עונש מאסר ארוך, ארבעה בני אדם נלקחו כבני ערובה, אחד מהם שוחרר ללא פגע לאחר כמה שעות, החוטף ניהל במשך שעות ארוכות משא ומתן עם ה-FBI ועם יחידות ימ"מ, וקצת לפני השעה 06:00 בבוקר שעון ישראל (21:00 שעון מקומי), לאחר כמעט 12 שעות של מצור, הוא חוסל, וכל בני הערובה חולצו בשלום.

אירוע חריג בטקסס: ‏חמוש עם נשק מחזיק בבני ערובה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה בעקבות סיום משבר בני ערובה בבית כנסת בטקסס. "הודות לעבודה האמיצה של רשויות אכיפת החוק הממלכתיות, המקומיות והפדרליות, ארבעה אמריקאים שהוחזקו כבני ערובה בבית כנסת בטקסס יהיו בקרוב בבית עם משפחותיהם. אני אסיר תודה לעבודה הבלתי נלאית של גורמי אכיפת החוק בכל הרמות שפעלו בשיתוף פעולה וללא מורא כדי לחלץ את בני הערובה. אנו שולחים אהבה וכוח לחברי קהילת בית ישראל, קוליוויל והקהילה היהודית".

עוד אמר ביידן, "עוד נלמד בימים הקרובים על המניעים של החוטף, אבל תנו לי להיות ברור לכל מי שמתכוון להפיץ שנאה, אנחנו נתייצב נגד האנטישמיות ונגד עליית הקיצוניות במדינה הזו. זה מי שאנחנו, והלילה, אנשי ונשות אכיפת החוק גרמו לכולנו להיות גאים".

שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג מסר: "אסיר תודה על כך שהחטופים שהוחזקו בקהילה בית ישראל בקולוויל, טקסס, ניצלו והוחזרו ליקיריהם. האירוע הנורא הזה הוא תזכורת לכך שאיום האנטישמיות קיים תמיד. יהודים לא צריכים לפחד להתפלל בבתי הכנסת שלהם.

תודה לכל גורמי אכיפת החוק המקומיים והפדרליים והמגיבים הראשונים שהיו במקום ועזרו למנוע טרגדיה בשבת זו. נמשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית בטקסס ונגד כל צורה של שנאה".

טקסס בני ערובה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד