ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
איש החינוך שהשכין שלום

בד"ה: הגאון רבי ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל

הלך לעולמו הרב הגאון רבי ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל בן 67 מוציא לאור ספרי 'אורחות רבנו' המפורסמים ואיש חינוך דגול שעסק רבות בענייני שלום בית. הלוויתו היום מבני ברק

בד"ה: הגאון רבי ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל
רבי ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הבוקר הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב הגאון רבי ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל, לאחר שסבל על ליבו בשנה האחרונה ומצבו הידרדר לאחר אירוע לבבי שעבר, והוא בן 67 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בי"ב אדר תשי"ד לאביו בעל ה'ארחות רבינו', הגאון הצדיק רבי אברהם הלוי הורביץ זצ"ל, שהיה תלמידם של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל והחברותא של מרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל, ולאמו מרת מלכה יענטא ע"ה, בתו של הגאון המקובל רבי חיים לייב אויערבאך זצ"ל ראש ישיבת 'שער השמים', ואחות של מרן פוסק הדור רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרב בן ציון מובשוביץ זצ"ל מי שהיה מקורבו של הרב מפוניבז' זצ"ל, אשר ניהל בין היתר את ישיבת השרון והיה פטרון ישיבת נחלת בנימין בקרית ספר, ונפטר בשנת תשע"ח.

בחייו עסק רבות בחינוך ובשלום בית והיה יועץ מוסמך שרבים שיחרו לפתחו לעזרה וסיוע, היה מקורבם של גדולי ישראל, היה מקורב למרן בעל ה'קהילות יעקב' הגרי"י קנייבסקי זצ"ל וכן למרן בעל ה'אבי עזרי' ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל.

בעבר, לפני שלושים שנה שימש כראש ישיבה בישיבת קרעטשניף בקרית גת ובחייו המשיך את הדפסת והוצאת ספרי אביו ה'ארחות רבנו' ממה ששמע מהסטייפלער וה'חזון איש'. מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם פיקח מאוד, שהיה מאיר פנים לכל אדם. בגודל הבנתו בנפש האדם היו מגיעים לפתחו מקרים קשים של שלום בית ונושאי חינוך מורכבים. 

זכה המנוח והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. היה מחותן עם משפחת ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי. בשנים האחרונות נפטרו אחיו, הרב הגאון רבי שמחה בונים הורביץ זצ"ל טוען רבני, ואחיו הרה"ג רבי שלמה זלמן הלוי הורביץ זצ"ל מנהל כולל 'חזון איש' בבני ברק. 

מסע הלוויה היום (ראשון) מבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן ועל מועד מסע הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה הרב ישעיהו הורביץ ארחות רבנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד