ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נעשה זאת באחריות"

משרד הבריאות בוחן: העובדים שיהיו זכאים לקיצור נוסף בימי הבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חשף היום כי משרדו בוחן קיצור נוסף של מספר הימים אליו נדרשים מאומתים להיכנס לבידוד:  "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות" | נזכיר, הדיונים במשרד הבריאות מגיעים ברקע בקשות שרים בממשלה לקבל את ההחלטה 

משרד הבריאות בוחן: העובדים שיהיו זכאים לקיצור נוסף בימי הבידוד
נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ביקר היום (ראשון) בביה"ח בילינסון שם חשף כי במשרד בוחנים בימים אלה את האפשרות לקצר עוד את משך הבידוד. 

את הדברים אמר במענה לבקשת הרופאים בבית החולים שטענו בפניו כי "חשוב שכמה שיותר מהר תתקבל החלטה על קיצור הבידוד. זה הדבר שימנע מאתנו להפסיק פעילויות אלקטיבית ולסגור שירותים שאינם דחופים", נאמר לאש.

"עד עכשיו", הוסיפו הרופאים, "אנו משמרים את מרבית הפעילויות, אך ככל שמספר העובדים המאומתים יגדל, הדבר יהיה יותר קשה".

בתשובה לכך, השיב הפרופ׳ נחמן אש, "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות".

נזכיר, דבריו של אש, מגיעים ברקע הדרישות החוזרות של מספר שרים שטוענים כי יש לקצר את משך הבידוד מ-7 ל-5, זאת בשל הפגיעה הקשה שסופג המשק. את הנימוק להחלטה שכזאת מביאים השרים מהנעשה במדינות העולם, כדוגמת ארה"ב ובריטניה שם אכן קוצר משך הבידוד ל-5 ימים בלבד. 

כאמור, ההחלטה הנבחנת כעת נוגעת לעובדים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים ולא לכלל הציבור, אך מניסיון העבר ניתן להסיק שאם אכן תתקבל החלטה שכזו, היא תכלול בהמשך גם את יתר האוכלוסייה. 

קורונה אומיקרון בילינסון נחמן אש בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד