י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין מתנות חינם

הגרלת הענק על 5 מכוניות 'טסלה' התבררה כהונאה

אלפי אנשים שהיו בטוחים שנרשמו להגרלה שבה אולי יזכו במכונית טסלה, התבדו, כשהתברר כי דף הפייסבוק שפרסם את דבר ההגרלה מתחזה לחברת טסלה, וכי מדובר בניסיון הונאה

הגרלת הענק על 5 מכוניות 'טסלה' התבררה כהונאה
דף ההונאה שהתחזה לטסלה צילום: יוסי ריינר

עמוד פייסבוק שנרשם על שם חברת tesla (טסלה) פרסם בדף הבית על הגרלה סופר שווה, שבה תחלק החברה 5 רכבים של טסלה דגם 3 וכל מה שצריך כדי להירשם להגרלה המפתה, הוא לבצע ארבעה שלבים פשוטים: 1. להירשם לדף הפייסבוק שלהם. 2. לשתף את פוסט ההגרלה. 3. לכתוב את צבע הרכב שבו חפצים לזכות. 4. לתת לייק לדף.

מסתבר שההיענות הייתה גבוהה, ולמעשה יותר מ-95 אלף איש כבר עשו לייק לעמוד ו-117 אלף איש עוקבים אחר הדף הנ"ל, וכן שני הפוסטים של ההגרלות זכו לעשרות אלפי תגובות, לייקים ושיתופים.

אך למרבה האכזבה, מסתבר שהישראלים כמו כולם אינם שונים והם טרם הפנימו את העובדה שאין מתנות חינם, וכצפוי, מדובר בפוסט מזויף, ולמען האמת לטסלה לא חסרים לקוחות והיא איננה עורכת הגרלות על רכבים.

נציג מכירות של חברת טסלה הסביר: "בפוסט אפשר לראות תמונה של מודל איקס, ואין לנו דבר כזה בכלל, אנחנו בארץ משווקים מודל ,3 זה פייק שגרם להמון אנשים להתקשר למרכז שירות הלקוחות ולברר אם זה נכון. היו כאלה שהתאכזבו לגלות שזה שקר. זה עניין חמור מאוד. זה לא קרה רק בישראל, להבנתי פרסמו פוסטים שקריים דומים בעוד מדינות נוספות בעולם".

יש לציין בשלב הזה המתחזים לא ביקשו פרטי תשלום כלשהם, ומהסיבה הפשוטה שמטרתם הייתה ליצור דף שיראה אמין ובו עשרות אלפי לייקים ועוקבים, ואז לבצע ניסיונות עקיצה של גניבת פרטי אשראי מהלקוחות שיהיו בטוחים שהם מתנהלים מול חברת טסלה.

ע"פ הדיווחים רשות האכיפה פתחה בחקירה סביב המקרה.

ההגרלה שהתבררה כהונאה.

 

הגרלה הונאה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד