י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במידה ויחתום על הסדר הטיעון

הסעיפים בתקנון שיחייבו את נתניהו להתפטר מראשות הליכוד

מקורבים לראש הממשלה לשעבר נתניהו, בחנו עבורו אם יוכל להמשיך ולכהן כיו"ר הליכוד במקרה שבו יחתום על הסדר טיעון שיכלול הטלת קלון. הסעיפים בתקנון המפלגה עשויים להצביע על כך שנתניהו לא יוכל להמשיך ולכהן כיו"ר המפלגה באם יחתום על ההסדר. אך ההחלטה אינה סופית

הסעיפים בתקנון שיחייבו את נתניהו להתפטר מראשות הליכוד
נתניהו בסבב הבחירות האחרון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האם בנימין נתניהו יוכל להישאר יו"ר 'הליכוד' במקרה שיוטל עליו קלון  השאלה עשויה להשפיע באופן מהותי על החלטתו של נתניהו בעניין הסדר הטיעון.

נראה שלפי הסעיפים בתקנון המפלגה המתייחסים למצב בו חבר תנועה מורשע בעבירה שיש עמה קלון, נראה שנתניהו לא יוכל להמשיך ולכהן כיו"ר המפלגה אם יחתום כאמור על הסדר טיעון.

מדובר בשני סעיפים הרשומים בתקנון המפלגה, המגביל אדם שנידון לעונש מאסר בפועל של יותר משלושה חודשים מלהתמודד על תפקיד בתנועה, וסעיף נוסף המאפשר לבית הדין של התנועה להרחיק ממנה חבר ליכוד שהורשע בעבירה שיש עמה קלון.

למרות הסעיפים שעשויים להצביע על כך שאם נתניהו יחתום על הסדר טיעון לא יוכל להמשיך ולכהן כיו"ר המפלגה, ב'הארץ' מפרסמים כי הובהר למקורביו שההחלטה אינה חד משמעית והעניין צפוי להתגלגל לפתחו של בית הדין של הליכוד היכול לקבוע שבעבירה שבה יורשע נתניהו אין קלון וזאת למרות באם יחליט בית המשפט לפסוק אחרת.

מה שכן מוסכם לדעת כל הגורמים, הוא שבמידה ונתניהו יחתום על הסדר הטיעון ויתפטר מהכנסת הוא לא יחויב להתפטר מראשות הליכוד מיד, אלא אם יבחר לעשות זאת מרצונו. זאת, מכיוון שהתהליך המשפטי בבית הדין של התנועה עשוי להימשך שבועות עד חודשים.

הליכוד הסדר טיעון בנימין נתניהו קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד