י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
5 ימים בלבד לאחר ההחלטה הקודמת

הוחלט: משך הבידוד יקוצר גם למאומתים וגם לנחשפים • הפרטים

שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה הערב את בכירי משרדו להודיע על קיצור משך הבידוד ל-5 ימים | קיצור הבידוד יחול גם על מאומתים וגם על אלה שנחשפו למאומתים | מסתמן כי ההחלטה תאושר באופן סופי ביום-יומיים הקרובים • כל הפרטים על ההחלטה המשמעותית לאזרחים

הוחלט: משך הבידוד יקוצר גם למאומתים וגם לנחשפים • הפרטים
בחורים מסכות בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לחץ השרים והמשק השפיע. שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה הערב (ראשון) את מנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש וכן את הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, להודיע על קיצור משך הבידוד ל-5 ימים. 

לפי הפרסום בחדשות 12, ההחלטה התקבלה לאחר שנבחנה בשבוע האחרון במשרד הבריאות. לפי הדיווח, ההחלטה לקצר את הבידוד לחמישה ימים במקום 7 - תחול הן על מאומתים והן על אלה שנחשפו למאומתים ונדרשים לשהות בבידוד כרגע 7 ימים.

עוד דווח, כי ההחלטה תאושר ככל הנראה ביום-יומיים הקרובים. המניע להחלטה, הוא המספרים העצומים (מאות אלפים) של ישראלים אשר נדרשים לשהות בבידוד של 7 ימים, כאשר כל יום הוא נזק נוסף וכבד למשק, ולחינוך הישראלי. 

כמו כן, ממחקרים שנערכו עלה, כי ההחלמה מוריאנט האומיקרון מהירה בהרבה מהזנים הקודמים. 

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ביקר מוקדם יותר היום, בביה"ח בילינסון שם חשף כי במשרד בוחנים בימים אלה את האפשרות לקצר עוד את משך הבידוד.

"אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות", אמר אש מוקדם יותר היום כשהתייחס לקבוצות ספציפיות באוכלוסייה. אך כאמור לפי הדיווח האחרון, מסתמן כי ההחלטה תחול על כלל האוכלוסייה. 

נזכיר, ההחלטה האחרונה מגיעה ברקע הדרישות החוזרות ונישנות של שרים בממשלה להודיע על קיצור הבידוד. את נימוקם הביעו השרים השונים - כשציינו את הנעשה במדינות העולם, כדוגמת ארה"ב ובריטניה שם אכן קוצר משך הבידוד ל-5 ימים בלבד. 

קורונה אומיקרון ניצן הורוביץ נחמן אש שרון אלרעי פרייס בידוד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד