י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקראת רעידת אדמה פוליטית

קרב הירושה מתחמם: זה המועמד שישכפל את הצלחת נתניהו

שלושה הסקרים שמתפרסמים הערב קובעים כי ניר ברקת מוביל בפער עצום על יריביו הפוליטיים, לעמוד בראשות הליכוד ולשכפל את מספר המנדטים שבנימין נתניהו הביא. וגם, במידה והבחירות היו נערכות היום - אלה מספרי המנדטים של כלל המפלגות

קרב הירושה מתחמם: זה המועמד שישכפל את הצלחת נתניהו
בנימין נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר הליכוד ניר ברקת הוא המועמד המוביל, בפער עצום על מתחריו למפלגה, לעמוד בראשות 'הליכוד'. כך עולה מנתוני הסקרים בשלושת הערוצים המובילים בישראל. כמו כן, במידה ובנימין נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, במסגרת הסדר הטיעון הצפוי עם הפרקליטות - ברקת צפוי לגרף מספר מנדטים זהה לזה של נתניהו.

מי היורש הפוטנציאלי של בנימין נתניהו בראשות הליכוד?

על פי הסקר שבוצע על ידי מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע ל'חדשות 12', רוב הציבור - 26% מעדיף כי ניר ברקת יחליף את ראש האופוזיציה המכהן. 9% תומכים ביולי אדלשטיין, 8% מעוניינים שישראל כ"ץ יחליף את נתניהו ואחוז זהה בעד גלעד ארדן. 5% מהנשאלים חושבים כי מירי רגב ראויה להחליף את נתניהו ו-3% בלבד מעדיפים כי אמיר אוחנה יעמוד בראשות הליכוד.

על פי הסקר שבוצע על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', ניר ברקת רושם ניצחון מול כל מתחריו. 28% מהנשאלים תומכים בברקת שיעמוד בראשות הליכוד לאחר נתניהו. אחריו יולי אדלשטיין עם שמונה%, ישראל כ"ץ עם 7%, אמיר אוחנה עם 4% ומירי רגב עם 3%. יש להדגיש כי 25% השיבו כי אף אחד מהם לא צריך להיות היורש של נתניהו ו-25% נוספים השיבו כי אינם יודעים.

גם בקרב מצביעי הליכוד ברקת רושם ניצחון. 36% השיבו כי הם רוצים לראות את ברקת בראשות הליכוד. 10% תומכים בישראל כ"ץ, 8% באוחנה, 7% באדלשטיין ו-5% ברגב. 17% השיבו שאף אחד מהם לא צריך להחליף את נתניהו ו-17% נוספים אינם יודעים. גם בקרב מצביעי הקואליציה והאופוזיציה, ברקת מוביל בין כל המועמדים שציינו בסקר.

על פי הסקר שבוצע על ידי חברת 'קנטר' עבור 'כאן 11', 20% מהמשיבים בציבור הכללי ו-29% ממצביעי הליכוד בעד ניר ברקת. הרבה אחריו יולי אדלשטיין עם 9% תמיכה כללית ורק 4% בקרב מצביעי הליכוד, ישראל כ"ץ עם 8% בציבור הכללי ו-10% בליכוד, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן עם 6% תמיכה בציבור ו-12% תמיכה ממצביעי הליכוד ומירי ורגב עם 5% ו-6% תמיכה בהתאמה. 13% מהליכודניקים ענו כי הם מעדיפים מועמדים אחרים, שלא נשאלו עליהם, ו-26% ענו כי פשוט עדיין אינם יודעים במי יתמכו.

כמה מנדטים יקבלו המועמדים במפלגת הליכוד?

על פי חלוקת המנדטים בסקר 'חדשות 12', במידה והבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות המפלגה היה עומד ניר ברקת במקום נתניהו. הליכוד זוכה בסקר ב-29 מנדטים (33 לנתניהו), יש עתיד נשארת המפלגה השנייה בגודלה בכנסת עם 17 מנדטים, ש"ס מקבלת 10 מנדטים וגם הציונות הדתית עם 10 מנדטים. כחול לבן בראשות גנץ עם 9 מנדטים ושלוש מפלגות - העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו - זוכות כל אחת ב-7 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות כל אחת 5 מנדטים. מרצ ותקווה חדשה בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים שמקבלת כל אחת.

לעומת זאת, בשאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד יולי אדלשטיין ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?" - מספר המנדטים של המפלגה צונח ל-20 מנדטים, בפער קטן מאוד מיש עתיד שזוכה ב-19 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת 13 מנדטים, ש"ס וכחול לבן עם מספר זהה - 11 מנדטים כל אחת. העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו - זוכות ל-7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות גם הפעם 5 מנדטים. תקווה חדשה מתחזקת במנדט ומקבלת 5 מנדטים ומרצ עם 4 מנדטים.

מהשאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד ישראל כ"ץ ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע" - עולה כי גם במקרה כזה המפלגה מאבדת את כוחה ומספר המנדטים שלה יורד ל-19, בשוויון עם יש עתיד שגם זוכה ב-19 מנדטים. כחול לבן מתחזקת מעט ועולה ל-12 מנדטים, הציונות הדתית אף היא מקבלת 12 מנדטים. ש"ס עם 11 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים, העבודה ויהדות התורה עם מספר זהה - 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה, רע"ם ותקווה חדשה - מקבלות 5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4 מנדטים.

בנימין נתניהו ניר ברקת בחירות הליכוד פריימריז לראשות הליכוד סקר מנדטים סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד