י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נתניהו עושה תרגיל?

כל הסקרים: בחירות או לא - הסדר טיעון או המשך המערכה

שלושת הסקרים: האם אזרחי ישראל בעד או נגד הסדר טיעון בין בנימין נתניהו לפרקליטות? האם פרישה של נתניהו מהפוליטיקה אמורה להוביל לבחירות או לא? האם נתניהו עושה תרגיל ולא מתכוון לחתום? האם הציבור מאמין שנתניהו אשם רק בחלק מסעיפי האישום | כל הנתונים

כל הסקרים: בחירות או לא - הסדר טיעון או המשך המערכה
בנימין נתניהו צילום: מתוך קמפיין הליכוד

רוב אזרחי ישראל מתנגדים להסדר הטיעון הצפוי בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפרקליטות. כך עולה מנתוני שלושת הסקרים שפורסמו הערב (שני) בערוצי התקשורת המובילים בישראל. כמו כן, מרבית הנסקרים אמרו כי לדעתם, ביום שאחרי פרישת נתניהו, אין צורך לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה שתכלול את הליכוד, או לחלופין - לצרף את הליכוד לממשלה הנוכחית.

האם הציבור בעד הסדר טיעון בין בנימין נתניהו לפרקליטות?

על פי הסקר שבוצע על ידי מכון 'מדגם' מנו גבע עבור 'חדשות 12', 51% השיבו כי הם מתנגדים להסדר הטיעון (51% ממצביעי הימין, לעומת 54% ממצביעי המרכז שמאל), 30% השיבו כי הם תומכים (31% ממצביעי הימין ו-31% ממצביעי המרכז-שמאל), 27% ענו "מאוד מתנגד", 24% "די מתנגד", 20% ענו "די תומך" ו-10% בלבד השיבו "מאוד תומך".

על פי הסקר שבוצע על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', 46% השיבו כי הם מתנגדים להסדר הטיעון (41% ממצביעי הליכוד, לעומת 35% ממצביעי המרכז-שמאל), 29% השיבו כי הם תומכים (32% ממצביעי הליכוד, לעומת 36% ממצביעי המרכז-שמאל) ו-25% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הקואליציה: 25% בלבד תומכים בהסדר טיעון לנתניהו מול 54 אחוזים המתנגדים. בקרב המגזר הלא-יהודי, רוב מוחץ נגד עסקת טיעון – 67%.

כמו כן, 49% מהנסקרים השיבו כי הם בעד הטלת קלון על נתניהו והרחקתו ל-7 שנים מהחיים הציבוריים, מול 40 אחוזים שהשיבו נגד. 11 אחוזים בלבד השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, התשובה גם כן ברורה: רק 12% תומכים בהטלת קלון והרחקת נתניהו ל-7 שנים מול 75% המתנגדים. הפערים דומים בקרב מצביעי האופוזיציה ומספרים הפוכים בקרב מצביעי הקואליציה. בקרב המגזר הלא-יהודי, 77 אחוזים תומכים בהטלת קלון והרחקת נתניהו מהפוליטיקה.

על פי הסקר שבוצע על ידי חברת קנטר עבור 'כאן 11', 49% מהמשיבים סבורים שיש להגיע להכרעה בבית משפט, לעומת 28% בלבד שחושבים שנכון להגיע להסדר טיעון. 23% לא גיבשו דעה בנושא. בפילוח לפי עמדות פוליטיות: 42% ממצביעי הליכוד בעד הסדר. מקרב מי שמגדירים את עצמם ימנים, בכל המפלגות - 36% בעד הסדר, ובקרב המצביעים למפלגות שמאל-מרכז, רק 21% תומכים בחתימת עסקת טיעון.

האם הציבור בעד פירוק הממשלה או צירוף הליכוד בלי נתניהו?

בסקר 'חדשות 12', 39% מהנשאלים ענו כי במידה ונתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, הם תומכים בהמשך כהונת הממשלה הנוכחית. 28% השיבו כי הם מעוניינים בקיום בחירות חדשות ו-24% ענו "שתקום ממשלה חדשה בראשות הליכוד בכנסת הקיימת".

בסקר 'חדשות 13', 34% השיבו כי הם תומכים בהמשך הכהונה של הממשלה הנוכחית מול 18% שתמכו בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. הרוב, 38%, השיבו כי הם תומכים בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי הליכוד, הרוב המכריע, 66%, תומכים בבחירות מול 17% שתומכים בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. מצביעי הקואליציה, ברובם, תומכים בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד, מול 13% בממשלה חלופית ו-12% בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי האופוזיציה, רוב מוחלט תומך בהליכה לבחירות – 62%. רק 24% תומכים בממשלה חלופית עם הליכוד ללא נתניהו. הרוב בקרב הנשאלים במגזר הלא-יהודי, 53%, תומכים בהליכה לבחירות על אף נוכחות רע"מ ומנסור עבאס בקואליציה הנוכחית.

בסקר 'כאן 11', 47% מהמשיבים אמרו כי אין צורך לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה שתכלול את הליכוד, לעומת 38% שהשיבו בחיוב ו-15% שלא גיבשו דעה. בקרב מצביעי נתניהו, 65% היו רוצים לראות ממשלה חדשה עם הליכוד, בהנחה שנתניהו פורש. כך גם רוב מצביעי הימין בניטרול השיוך המפלגתי - 57% ממצביעי הימין חושבים שאם נתניהו הולך צריך להקים ממשלה חדשה עם הליכוד. בשמאל-מרכז המצב הפוך: שני-שליש מהנשאלים רוצים שהממשלה תמשיך במתכונת הנוכחית בכל מקרה, ורק 22% יעדיפו לפרק אותה.

האם הציבור מאמין ברצינות כוונותיו של נתניהו בנוגע לחתימה על הסדר טיעון?

בסקר 'חדשות 13' נשאלו משתתפי הסקר האם הם מאמינים כי נתניהו רציני בכוונות שלו לחתום על עסקת טיעון או שמדובר בתרגיל שלו נגד היועץ המשפטי לממשלה. 30% השיבו כי הם מאמינים לנתניהו שהוא רציני מול 40% שמאמינים כי נתניהו עושה כאן תרגיל. 30% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 43% מאמינים שנתניהו רציני בזמן ש-22% מאמינים שנתניהו מבצע תרגיל.

האם הציבור חושב שנתניהו אשם רק בחלק מהסעיפים?

על פי סקר 'כאן 11', רוב הציבור סבור שנתניהו אשם בלפחות חלק מהסעיפים המיוחסים לו. 36% השיבו שנתניהו אשם בכל האישומים נגדו, ו-19% השיבו שהוא אשם בחלק מהסעיפים, אך לא בסעיף השוחד. 22% מהמשיבים אמרו שנתניהו זכאי, ו-23% לא גיבשו דעה. בקרב מצביעי הימין, 36% סבורים שנתניהו זכאי, ו-42% השיבו שנתניהו אשם בלפחות חלק מסעיפי האישום.

משפטו של בנימין נתניהו הסדר טיעון סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד