י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
2 מיליון ש"ח

ינון מגל מסעיר מדינה שלמה; פוליטיקאים, עו"ד ומיליוני ש"ח

10 שעות לפתיחת הקמפיין למימון משפט נתניהו: 2 מיליון ש"ח גויסו עד כה בקמפיין שינון מגל יזם. במערכת הפוליטית הגיבו לקמפיין ועו"ד הגיש התראה נגד העמותה שאוספת את התרומות. היעד: 7 מיליון ש"ח

ינון מגל מסעיר מדינה שלמה; פוליטיקאים, עו"ד ומיליוני ש"ח
גיוס 2 מיליון שקלים למימון משפט נתניהו צילום: צילום מסך

תרומות על סך שני מיליון שקלים הושגו במהלך עשר השעות האחרונות, במסגרת קמפיין גיוס ההמונים למימון משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

מדובר באלפי תומכי נתניהו שהחליטו לתמוך בו לאחר שאיש התקשורת הימני, ינון מגל, מהתומכים הבולטים של נתניהו, הודיע אמש (מוצאי שבת) כי יפתח קמפיין לגיוס המונים במטרה לממן את משפטו של נתניהו. זאת. על רקע הדיווחים על משא ומתן בין נתניהו לפרקליטות על הסדר טיעון.

מגל העלה היום (ראשון) את האתר בשעות הצהריים והודיע: "‏חברים הנה זה בא: אתר גיוס ההמונים למימון משפט נתניהו. הוא לא עומד שם לבד, וזה המעט שאנו יכולים לעשות כדי להביע זאת. אני תרמתי".

הקמפיין עורר סערה רבה, ואף הביא גל תגובות במערכת הפוליטית. כמו כן, הוגשה התראה נגד העמותה שאוספת את הכסף עבור מימון הגנתו המשפטית של נתניהו.

היה זה עו"ד שחר בן מאיר ששיגר מכתב התראה שבו דרש מעמותת "מוסרי" לחדול מכל שיתוף פעולה עם קמפיין מימון ההמונים להוצאות המשפט של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

מגל כתב במהלך היום: "עדכון: ההתרמה לא הופסקה בגלל איזו תביעת סרק של עו"ד חסר הבנה של החוק, האתר פשוט שוב קרס בשל העומס המטורף על השרתים. מטופל".

בין התורמים לקמפיין היו גם פוליטיקאים ואנשי תקשורת בימין, כך למשל חבר הכנסת איתמר בן גביר הרים תרומה בסך 250 שקלים וחברו למפלגה בצלאל סמוטריץ תרם 180 שקלים לטובת הקמפיין.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא יודע אם נתניהו יחתום או לא יחתום ואין לי השפעה על זה. אבל ברור לי שתפרו אותו והדיחו כאן מנהיג באמצעים משפטיים לא לגיטימיים. ואם יש דרך להיות שותף ליותר ממיליון ישראלים שמרגישים שגנבו להם את המנהיג וגנבו להם את המדינה זה לקחת חלק בגיוס הזה".

חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה לא המאבק המשפטי הפרטי שלך - כל המחנה הלאומי איתך ומאחורייך. ראש הממשלה בנימין נתניהו - אני אוהב אותך ואיתך לאורך כל הדרך. כולנו מתגייסים".

כזכור, מגל כתב אמש למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות: "‏מחר בלי נדר אפתח הדסטרט לגיוס המונים למימון משפט נתניהו". מגל גם הציב יעד: "שבעה מליון שקלים". והוסיף: "איש כמתנת ידו".

בפלטפורמת התרומות שהועלה היום לאוויר, כתב מגל: 'אנחנו יוצאים היום לגיוס ההמונים הגדול של מחנה הימין מתוך תחושה והבנה שמשפט נתניהו הוא תוצאה של רדיפה וניסיון להשיג בכל דרך ובכל מחיר הרשעה של מנהיג המחנה ומתוך כוונה להרחיק אותו מהנהגת המדינה".

"היום, אנו אנשי המחנה הלאומי תורמים את חלקנו להגנה על מנהיג המחנה כי כשהשמאל והפרקליטות הושיבו את בנימין נתניהו על ספסל הנאשמים - הם הושיבו עליו את כולנו. המשפט הזה אינו של נתניהו בלבד והוא לא יושב שם לבדו. לכן כולנו לוקחים היום חלק במימון המשפט - כי המשפט הזה הוא של מחנה הימין כולו", הוסיף.

לדבריו, "בשנים האחרונות הרגשנו שנתניהו נלחם את המלחמה של כולנו ומשלם את המחיר על שנים של עמידה איתנה בראש מחנה הימין. שמענו את העדויות במשפט, הבנו שנתניהו משלם את מחיר הרדיפה המשפטית נגד מחנה הימין. הוא לא צריך לשלם לבד.

לסיום כתב: "כדי לחזק את בנימין נתניהו באתגר הקשה, אנו מביעים את תמיכתנו בו ואת רצוננו לחזק את רוחו. זה המעט שכל אחד מאיתנו יכול לעשות. היום אנחנו אומרים בקול: נתניהו לעולם לא תצעד לבד!".

ינון מגל משפטו של בנימין נתניהו הסדר טיעון קמפיין התרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד