י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הקב"ה אנחנו אוהבים אותך"

‏צפו: ילדי איראן חגגו ורקדו סיום מסכת סוכה

ילדי טהרן היהודים, חגגו סיום מסכת סוכה בסעודת מצווה, יחד עם רבני הקהילה בראשות רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, בסיום המעמד קמו הילדים לריקוד, לצלילי השיר "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך"

‏צפו: ילדי איראן חגגו ורקדו סיום מסכת סוכה
סיום מסכת סוכה בטהרן צילום: באדיבות המצלם

ילדים חרדים בטהרן בירת איראן, סיימו מסכת סוכה וחגגו בסעודת מצווה, יחד עם רבני הקהילה בראשות רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי. בסיום הסעודה קמו הילדים לריקודים סוחפים, בהם השיר "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך".

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי ילדים רבים זכו לסיים את מסכת סוכה וכתב: "סיום משניות מסכת סוכה במסגרת שיעורים בתלמוד תורה שהקמנו. חז"ל אומרים אם אין גדיים אין תיישים (ויקרא רבא) גדיים אלו בעזרת ה' יהיו תיישים בעלי קרניים, רבנים ומנהיגים של הדור הבא וזה מה שבתוך כל הנסיונות והקשיים מחזק ומשמח אותי".

בנוסף לדור הצעיר שמתפתח בכל הנוגע ליהדות, באיראן ישנם כוללי אברכים בטהרן, בשיראז ובאספהאן. הרב יהודה גראמי מוסר שיעורי עיון בגמרא ושיעורים לקורס רבנות ודיינות, שיעורי הלכה ומשניות ועד שיעורי תלמוד בבקיאות ועיון.

מלבד קול התורה, הקים הרב מערכת כשרות מפוארת ומתפקדת, בטהרן הבירה פועלות 5 מסעדות כשרות, בשיראז ובאספהאן יש מסעדה אחת כשרה בכל עיר. באיראן קיימים 60 בתי כנסת, אך מאז פרוץ מגיפת הקורונה, נסגרו רובם, רק בודדים נשארו פתוחים עם הגבלות שונות.

חתונות ובר מצווה ובריתות ושמחות, מתקיימים תחת הגבלות קורונה, ועם כל הקושי הרב, הקהילות היהודיות מצליחות להסתדר ומגדלות דור של תלמידי חכמים.

סיום מסכת טהרן הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד