י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארדואן שיגר תנחומים

הקהילה היהודית נפרדת מהמנהיג לשעבר: "ידע לעמוד על זכויות הקהילה"

מר בן ציון פינטו ז"ל, מנהיגה לשעבר של הקהילה היהודית בטורקיה, הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 85 | בלוויה מכובדת ורבת רושם נשאו הספד רבני הקהילה ומכובדיה | הותיר אחריו אישה ושני בנים

הקהילה היהודית נפרדת מהמנהיג לשעבר: "ידע לעמוד על זכויות הקהילה"
הלוויתו של בן ציון פינטו צילום: באדיבות המצלם

קהל רב השתתף (אתמול) ראשון באיסטנבול שבטורקיה, במסע ההלוויה למר בן ציון פינטו ז"ל, מנהיגה לשעבר של הקהילה היהודית בטורקיה, שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 85. פינטו אושפז בשל נגיף הקורונה ונאבק במחלות רבות.

בהלוויה השתתפו ראשי וחברי הקהילה, משפחתו של בן ציון פינטו, שר התרבות והתיירות, מהמט נורי ארסוי, ראש הממשלה לשעבר, טנסו סילר ומכובדים נוספים.

הרב יצחק חליבה, רבה הראשי של הקהילה שבעצמו נדבק בנגיף הקורונה, השתתף בהלוויה באמצעות וידאו, ונשא הספד. בדבריו אמר: "בן ציון היה אחד האנשים הנדירים של הקהילה שלנו. איש של משמעת וסדר, הוא מצא דרך מושלמת לארגן מוסדות שהוא מנהל והיה מיומן להוציא את המיטב מאנשים שראה בהם פוטנציאל. הוא היה מנהיג אמיתי, אדם שידע לכבוש את הלב", אמר הרב והוסיף לשבח את הנפטר, "למרות שהוא עבר לפעמים תקופות סוערות במהלך כהונתו כמנהיג הקהילה, הוא לקח את הקהילה למקומות בטוחים".

הרב דוד צבי, רב בית הכנסת בית ישראל סופד למנוח.

לפינטו היה תפקיד רשמי ראשון בקהילה היהודית בשנות ה-70 כאחראי על הכספים. הוא עזב את תפקידו בתחילת שנות ה-80, אך חזר כמנהיג הקהילה ב-1989. בין השנים 1989-2003 שימש כמנהיג הקהילה לסירוגין. לאחר שעזב, הוכרז כנשיא כבוד של הקהילה. הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים.

יצחק איברהימזאדה, מנהיגה הנוכחי של הקהילה, אמר שפינטו זכה להערצה של כולם במהלך חייו. "הוא סלל לנו את הדרך להנהיג ולשמור על הקהילה שלנו מאוחדת", אמר.

חיים פינטו, בנו של המנוח סופד.

לאחר הטקס נקבר בן ציון פינטו בבית הקברות היהודי ארנבוטקוי באיסטנבול. הנשיא ארדואן שלח את תנחומיו למשפחתו של פינטו.

רבה הראשי האשכנזי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק, ספד למנוח, "בנציון פינטו היה איש רב פעלים ופעל רבות לחיזוק הקהילה היהודית. היה איש תקיף וידע לעמוד על זכויות הקהילה מול השלטונות המקומיים, ויחד עם זאת היה איש חם ולבבי שעזר להרבה אנשים".

המנוח ז"ל.

איסטנבול טורקיה מסע הלוויה קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד