י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"גיליתי רק כשהגיעו שוטרים"

"ידעתי שהנישואים הסתיימו": אשת הנוכל מספרת על הבגידה

אשתו לשעבר של רמאי פיננסי, הכחישה כל ידיעה על פעילותו, וגילתה זאת רק כאשר שוטרים חמושים פשטו על ביתם, האיש שוחרר לאחרונה לאחר שריצה עונש מאסר | כעת היא מספרת על התהליך האישי אותו חוותה

"ידעתי שהנישואים הסתיימו": אשת הנוכל מספרת על הבגידה
אילוסטרציה צילום: משטרת לונדון

חנה דיוויד, בת 51 מבריטניה, הייתה נשואה לנוכל יהודי ידוע שגנב מיליונים מחבריו בבית הכנסת. בעלה פרדי דייוויד שהתגורר בבורהמווד, עיירה בדרום הרטפורדשייר שבבריטניה, לא גילה לה על מעשיו הפליליים, עד שאלו התגלו. כעת היא מספרת על רגשות הבגידה כשגילתה שבעלה גנב מיליונים כדי לממן התמכרות להימורים.

חנה אמרה ל"סאנדיי טיימס": "ברגע שהוא הודה במה שעשה, ידעתי שהנישואים שלנו הסתיימו, הילדים שלי היו למרבה המזל מבוגרים מספיק כדי להסתדר בעצמם. אבל יותר מארבע שנים אחרי, אני לא חושבת שמישהו מאיתנו השלים לגמרי עם מה שקרה".

"יש לי מזל שתמיד עבדתי ושאני בעמדה לשקם את חיי. אני לא מרגישה כמו קורבן. פרדי עשה הרבה יותר נזק לאחרים מאשר לי. אף על פי כן, מה שקרה גבה מחיר רגשי".

התמכרותו להימורים הביאה את, פרדי דיוויד להמר באופן שגרתי ביותר מ-100,000 ליש"ט (400,000 שקל) ליום, באינטרנט, ואפילו הפסיד פעם אחת 240,000 ליש"ט (כמיליון שקל) ביום אחד. במהלך ההונאה שלו, הוא הוציא 15.6 מיליון פאונד על אתרי הימורים בין 2005 ל-2017.

דייוויד נכלא לשש שנים ביולי 2018 ושוחרר ביוני 2021 לאחר שהונה 55 משקיעים בסכום של 14.5 מיליון פאונד. ה'דיילי מייל' מדווח, כי אשתו הגישה תביעת גירושין ומכרה את בית המשפחה וכן רכוש משותף נוסף.

בשיחה ל"סאנדיי טיימס", אמרה גברת דיוויד: "בשלב זה בשנת 2017, בעלי ואני היינו נשואים 24 שנים, לא הייתה לי סיבה לחשוב שהוא היה מעורב בפעילות פלילית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פרדי דיוויד, בן 56, מבורהמווד, הורשע ב-2018 בתוכנית פונזי בה גנב סך של כ-15 מיליון ליש"ט מ-55 לקוחות במשך עשר שנים. רבים מהקורבנות שלו הגיעו מהקהילה היהודית בה היה חבר, חלקם אמרו לבית המשפט במשפטו ב-2018 כי הם נפגעו קשות מחברם לשעבר. בסוף השבוע הוא שוחרר מהכלא.

פרדי דיוויד השתמש בכסף שגנב מלקוחות כדי לממן הימורים כבדים, לשלם את דמי הלימוד של ילדיו ולצאת לחופשות יוקרה. הוא גם פתח מסעדה כשרה, Let’s Meat בבורהאמווד.

דיוויד שכנע אנשים שהכיר אישית והיו חברים קרובים שלו, הוא לקח כסף שהם השקיעו בחברה, והעביר אותו לחשבונו הפרטי. כדי שהמשקיעים לא יבחינו שהכסף שלהם נעלם, הוא העביר להם מסמכי בנק מזויפים אשר לכאורה אישרו שההשקעות בוצעו וכי הריבית צוברת מדי חודש. הכסף של המשקיעים, שהאמינו שהוא "מטפל" להם בצורה הטובה ביותר כדי להגדיל את הונם, שימש למימון הרגלי ההימורים שלו.

הוא בזבז 15.6 מיליון ליש"ט באתרי הימורים שונים, כאשר השיא היה - 240 אלף ליש"ט ביום אחד בלבד. בכסף שלקח מהמשקיעים הוא השתמש גם כדי לשלם את החופשות המשפחתיות שלו בחו"ל ואת שכר הלימוד של ילדיו.

נוכל הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד